پنج کشور اروپایی از گوایدو حمایت کردند

با پایان ضرب الاجل شماری از کشورهای اروپایی به دولت قانونی «نیکولاس مادورو»، بریتانیا، فرانسه، اسپانیا، دانمارک و سوئد «خوان گوایدو» را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناختند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، بریتانیا، اسپانیا، فرانسه، دانمارک و سوئد اعلام کردند که ریاست‌جمهوری «خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت قانونی ونوزئلا را به رسمیت می‌شناسند.

«ژان‌ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد: « ما آقای گوایدو را واجد ظرفیت و مشروعیت برگزاری انتخابات آزاد می دانیم»

در همین ارتباط «جرمی هانت»، وزیر خارجه بریتانیا، با انتشار توئیتی نوشت: «نیکلاس مادورو در ظرف مهلت هشت روزه که تعیین کرده بودیم انتخابات را برگزار نکرد. بنابراین بریتانیا و متحدین اروپایی اش از اکنون گوایدو را تا زمان برگزاری انتخابات معتبر به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت خواهد شناخت».

«پدرو سانچز»، وزیر خارجه اسپانیا نیز، در پیامی تلوزیونی اعلام کرد این کشور خوان گوایدو رئیس پارلمان ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت می شناسد.

وزرای خارجه سوئد و دانمارک نیز در بیانیه هایی مشابه مواضع جدید کشورهای خود را در قبال ونزوئلا اعلام کردند.

برخی کشورهای اروپائی و در صدر آنها فرانسه، آلمان و اسپانیا در کنار آمریکا با تعیین ضرب الاجل هشت روزه، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا را به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری جدید فرا خوانده و او را تهدید کردند که باید ریاست گوایدو را به رسمیت بشناسد.

انتهای پیام /

کد خبر: 995277

وب گردی

وب گردی