کاتالیست‌‌ها به یاری محیط‌زیست می‌آیند

یک شرکت دانش بنیان اقدام به تولید مبدل‌های کاتالیستی کرده که بیش از 90 درصد گازهای سمی حاصل از احتراق موتور خودرو هارا به گازهایی بی‌خطر برای محیط زیست تبدیل می‌کند.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، محمد مولوی زاده مدیرعامل شرکت ایران دلکو درباره تولید این مبدل ها اظهار کرد : تولید این کاتالیست ها ابزاری شد تا به افزایش میزان غلظت آلودگی ها کاهش یابد.

وی درباره این محصول تولید داخل که توسط یک تیم متخصص طراحی شده گفت : همانند تمامی قطعات مصرفی خودرو این مبدل های کاتالیستی نیز دارای عمر مفیدی حدود 100 هزار کیلومتر پیمایش هستند و پس از آن جهت جلوگیری از آسیب دیدگی احتمالی سیستم تعلیق خودرو،باید تعویض شوند.

مولوی زاده با اشاره به این موضوع که آزمایشگاه تخصصی این مجموعۀ دانش بنیان، تنها آزمایشگاه مرجع در زمینۀ آزمون های مرتبط با مبدل های کاتالیستی خودرو در کشور است گفت : تولیدات اولیۀ این شرکت مطابق با استاندارد یورو 2 بوده که علیرغم اعمال تحریم ها بر علیه ایران، توانسته است با بهره مندی از متخصصین داخلی و ایجاد واحد تحقیق و توسعه، به استانداردهای بالاتری همچون یورو 4 و 5 دست پیدا کند.

وی به پیشرو بودن فعالیت این شرکت دانش بنیان در خاورمیانه پرداخت و بیان کرد : کلیه مراحل طراحی، فرمولاسیون و ساخت مبدل های کاتالیستی انواع خودروهای سواری رااین شرکت بومی سازی کرده و کشور را نسبت به واردات این محصول استراتژیک بی‌نیاز کرده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان به تاسیس شرکت در سال 70 با رویکردی زیست محیطی اشاره کرد و گفت : این شرکت با هدف خدمت به صنعت خودروی کشورو با نگرشی نوآورانه و توجه به نیاز صنعت، اقدام به تولید مبدل‌های کاتالیستی انواع خودروهای سواری ساخت داخل مطابق با استانداردهای روز اروپا کرد.

این مدیر فعال در حوزه دانش بنیان خاطر نشان کرد : این شرکت در حال حاضر از تامین کنندگان اصلی کاتالیست مورد نیاز خطوط تولید شرکتهای خودرو سازی ایران خودرو، سایپاو زامیاد است که با ایجاد اشتغال مستقیم برای 400 نفر نیروی کار تماماً ایرانی در این مجموعه، از خروج سالیانه میلیون ها دلار ارز از کشور جلوگیری ‌می کند .

وی همچنین به حمایت های معاونت علمی اشاره کرد و گفت : شرکت ما در حوزه های مختلف از حمایت های معاونت علمی در جهت توسعه فعالیت های خود و فناوری های کاربردی استفاده کرده است .

انتهای پیام/

کد خبر: 995286

وب گردی

وب گردی