مخترعان و افراد صاحب ایده با شتاب به سمت توانمندی پیش می‌روند

پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توانمندسازی افراد صاحب طرح و ایده، طرح تواناسازی کارآفرینان و فناوران (تیکاف) را برای افراد صاحب طرح و اختراعی که نمونه اولیه‌ای از اختراع خود دارند، اجرا می‌کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، افراد صاحب طرح و اختراع بعضاً نمونه اولیه‌ای از طرح و اختراع خود را اجرا می‌کنند. ساخت نمونه اولیه قدم قابل قبولی در پیشرفت آن محسوب می‌شود؛ اما نمی‌توان آن را آغازی بزرگ دانست. افراد صاحب طرح و اختراع معمولاً در مبحث تجاری‌سازی از تخصص کافی و لازم برخوردار نیستند. این در حالی است که باید ایده خود را به گونه‌ای پیش برند تا از نظر فنی و تجاری حرفی برای گفتن داشته باشد.

در همین راستا و به‌منظور بالا بردن توانمندی این افراد، پارک فناوری پردیس معاونت طرح تواناسازی کارآفرینان و فناوران (تیکاف) را به اجرا می‌رساند. این طرح به افراد خلاق کمک می‌کند تا بتوانند در قدم‌های نخستین چشم‌انداز کاری آینده را با دقت بیشتری بشناسند و با سرعت بیشتری پیش بروند. در این طرح پیش‌رویدادهایی برگزار می‌شود که مخترعان می‌توانند با حضور در آنها آموزش‌های لازم را دریافت کنند و از مشورت با مشاوران خبره بهره ببرند. همچنین می‌توانند از آموزش‌های مربوط به حوزه کسب‌وکار بهره ببرند.

افراد خلاق و مخترعان می‌توانند در مدت توانمندسازی با حضور در پارک فناوری پردیس معاونت علمی از شبکه متخصصان و شرکت‌های فعال در این پارک بهره ببرند. در این طرح به مخترعان و نوآوران از آموزش‌ها و مشاوره‌های عمومی و تخصصی، شبکه تخصصی، مدل کسب‌وکار ناب، طرح کسب‌وکار درونزا و پویا و ارتباط با پارک فناوری پردیس معاونت علمی به‌عنوان بزرگ‌ترین پارک فناوری خاورمیانه بهره می‌برند.

طرح تواناسازی کارآفرینان و فناوران (تیکاف) به همت پارک فناوری پردیس معاونت علمی، اسفندماه 97 و اردیبهشت 97 با حضور بیش از 100 مخترع در قالب رویدادهای مختلفی برگزار می‌شود. مخترعان و افراد خلاق می‌توانند در این فرصت از تجربیات یکدیگر بهره برده و سطح کیفی طرح‌های خود را ارتقا بخشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 995291

وب گردی

وب گردی