رشد رتبه ملّی و جهانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر در وبومتریکس

همزمان با انتشار تازه‌ترین ویرایش رتبه‌بندی وبومتریکس در سال ۲۰۱9، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر  ضمن ارتقا جایگاه سابق خود در بین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شهرستان رامسر برای دومین بار صدرنشین شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط‌عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر، این واحد دانشگاهی در ویرایش ژانویۀ 2019 فهرست دانشگاه‌های برتر در نظام رتبه‌بندی وبومتریکس، رشد 11 رتبه ای ملّی و 542 رتبه ای جهانی، و دربین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شهرستان رامسر همانند سال های گذشته رتبه نخست را کسب کرد. این رشد برای دانشگاهی در مقیاس کوچک، قابل توجه است.

در این فهرست، دانشگاه های تهران در رتبۀ اول ملی و 419 جهان قرار گرفته است. پس از دانشگاه تهران، دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس و شهید بهشتی در رتبه‌های دوم تا ششم ملّی قرار دارند. دانشگاه هاروارد، استنفورد، ام.آی.تی.، آکسفورد، کالیفرنیا در رتبه‌های یک تا پنج نظام بین‌المللی رتبه‌بندی وبومتریکس قرار گرفته اند.

رتبه‌بندی وبومتریکس که در سال با دو ویرایش منتشر می‌شود، متشکل از یک پایگاه داده شامل ۱۵ هزار دانشگاه و بیش از ۵ هزار مرکز تحقیقاتی است که بر اساس شاخصی مرکب از چندین پارامتر تهیه شد. حجم اطلاعات موجود بر روی وب، قابلیت دسترسی و نسبت اطلاعات منتشر شده در وب به میزان لینک‌های برگشتی خارجی آن از جملۀ این پارامترهاست. اطلاعات مربوط به وضعیت دانشگاه آزاداسلامی واحد رامسر در این نظام رتبه بندی جهانی در لینک زیر دردسترس است. http://www.webometrics.info/en/search/Rankings/Ramsar

کد خبر: 995310

وب گردی

وب گردی