جلسه نقد و بررسی کتاب «وحی و نبوت» برگزار شد

جلسه نقد و بررسی کتاب «وحی و نبوت» تألیف حضرت آیت الله جوادی آملی، توسط پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی، در سالن همایش ۹ دی بلوک ۶ سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جلسه نقد کتاب «وحی و نبوت» تألیف حضرت آیت الله جوادی آملی، توسط پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در سالن همایش ۹ دی بلوک ۶ سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، برگزار شد.

عبدالمجید طالب تاش، رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این مسئله که نفس، خود را از زمین جدا می کند، در خواب و در عالم خیال برای مردم تجربه شده است. البته برخی دیگر از انسان ها نیز از طرق شیطانی و الهی، توانسته اند خود را از عالم زمین جدا کنند.

وی افزود: از میان عالمان دینی، ابن خلدون، ابن عربی، حضرت امام و ملاصدرا جزو کسانی بودند که به تبیین مکانیسم وحی الهی پرداختند. برخی دیگر از افراد نیز بوده اند که حضور در عالم فرشتگان را نفی کرده اند و وحی را یک پدیده زمینی جلوه داده اند.

رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از کتاب های ارزشمندی که به خوبی مسئله وحی را تبیین کرده، کتاب «وحی و نبوت» حضرت آیت الله جوادی آملی است.

همچنین سید حاتم مهدوی نور، معاون پژوهشی پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: علت انتخاب کتاب «وحی و نبوت» حضرت آیت الله جوادی آملی به منظور نقد و بررسی، این بوده که وحی از ابتدا مورد نقد قرار گرفته است. برخی از ابتدا آن را انکار کردند و برخی دیگر آن را تا حد مسائل زمینی پایین آوردند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت آیت الله جوادی آملی جزو کسانی هستند که در زمینه تبیین مسئله وحی فعالیت داشته اند و به همین منظور، این کتاب برای نقد و بررسی انتخاب شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 995322

وب گردی

وب گردی