هشدار شدید دبیرکل عصائب اهل حق به آمریکا

دبیرکل عصائب اهل حق در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهوری آمریکا، تاکید کرد که دستگاه های نظامی عراق می توانند نیروهای این کشور را ظرف یک شب بیرون برانند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «قیس خزعلی»، دبیرکل جنبش عصائب اهل حق در رابطه با اظهارات اخیر «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر این که تصمیم دارد نیروهای کشورش در عراق را باقی بگذارد تا ایران را زیر نظر داشته باشند، گفت: عراق دارای پارلمانی است که می تواند در رابطه با حضور نظامی آمریکا در کشور تصمیم مناسب را اتخاذ کند.

خزعلی در این باره افزود: عراق همچنین دارای موسسه های نظامی از ارتش، پلیس، حشد الشعبی و سرویس مبارزه با تروریسم است و می تواند نیروهای آمریکایی را صرف نظر از این که شمار آنها 5 هزار، 7 هزار و یا حتی 9 هزار نفر باشد نیز در یک شب تاریک از کشور بیرون براند.

دبیرکل عصائب اهل حق همچنین اظهار داشت: اظهارات اخیر ترامپ واقعیت پروژه آمریکا در عراق را فاش می کند بدین معنی که کشورهای همسایه را هدف قرار داده است، این در حالی است که برخی می گفتند حضور آمریکا برای کمک به عراق است.

خزعلی در پایان نیز خاطر نشان ساخت: قانون اساسی عراق، هدف قرار دادن کشورهای همسایه را ممنوع کرده است و ترامپ نیز باید بداند که عراق یک کشور قدرتمند از نظر نظامی، اجتماعی و سیاسی است و تصمیم خود را تحمیل می کند.

لازم به ذکر است که ترامپ روز یک شنبه بر اهمیت باقی ماندن نیروهای کشورش در عراق تاکید کرده و مدعی شده بود که برای زیر نظر داشتن ایران، این کار ضرورت دارد.

انتهای پیام /

کد خبر: 995346

وب گردی

وب گردی