آغاز پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی ناپیوسته نیمسال دوم دانشگاه آزاد اسلامی

پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی ناپیوسته نیمسال دوم 98-97 دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، به اطلاع داوطلبان گرامی می رساند، پیرو قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب 10 شهریور ماه 1392 مجلس شورای اسلامی و مصوبات پانزدهمین و شانزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ 8 و 12 دی ماه 1397، می بایست پذیرش حداقل 85 درصد از ظرفیت پذیرش دانشجو در کل کشور در تمامی زیر نظام های آموزش عالی صرفاً براساس سوابق تحصیلی با ملاک معدل کاردانی داوطلبان و بدون نیاز به شرکت در کنکور انجام شود، لذا کلیه متقاضیان می توانند از امروز 16 بهمن ماه لغایت سه شنبه 23 بهمن ماه با مراجعه به سامانه این مرکز به نشانی www.azmoon.org ابتدا دفترچه راهنمای ثبت نام را دریافت و پس از مطالعه و کسب آگاهی های کامل در خصوص انتخاب رشته، در صورت تمایل و داشتن شرایط بعد از تهیه کارت اعتباری، نسبت به ثبت نام در یک رشته و حداکثر 20 محل دانشگاهی در سامانه اقدام کنند.

شایان ذکر است نتایج این دوره، اواخر بهمن اعلام خواهد شد.

توجه متقاضیان را به نکات ذیل جلب می کند:

1-کلیه متقاضیان دوره کارشناسی ناپیوسته با دارا بودن مدرک کاردانی (پیوسته و ناپیوسته) و کاردانی دانشگاه جامع علمی- کاربردی می توانند در هر رشته ای در دوره مذکور ثبت نام کنند.

2- گزینش نهایی داوطلبان بر اساس اولویت معدل کل دوره کاردانی (فوق دیپلم) و بر حسب کد رشته انتخابی داوطلب در فرم ثبت نام اینترنتی صورت خواهد گرفت. متقاضیان دوره کارشناسی ناپیوسته که دررشته غیر متجانس با مقطع کاردانش پذیرفته می شوند، لازم است با نظر گروه آموزشی مربوطه دروس پیش نیاز یا جبرانی رشته قبولی را واحد دانشگاهی محل پذیرش بگذرانند.

3- نظر به اینکه پذیرش داوطلبان در این مرحله بر اساس معدل کل دوره کاردانی (فوق دیپلم) انجام می­گیرد لذا ترتیب تقدم و تاخر کد رشته/ محل های انتخابی توسط داوطلب هیچگونه تاثیر یا امتیازی در پذیرش نخواهد داشت و اولویت صرفاً بر اساس علایق داوطلب است.

4- بر اساس ضوابط و مصوبات مربوط هر داوطلب می تواند بر اساس شرایط خود، متقاضی یکی از سهمیه های مصوب مندرج در دفترچه راهنما شود.

5- داوطلبان بایستی معدل کل مقطع کاردانی خود را دقیقاً مطابق معدل مندرج در مدرک فارغ التحصیلی درج کنند چرا که در صورت مغایرت اعلامی با معدل مندرج در مدرک فارغ التحصیلی از ثبت نام و ادامه تحصیل فرد جلوگیری خواهد شد و قبولی آنها لغو می شود.

6-مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در دفترچه راهنمای ثبت نام برای هر رشته تحصیلی به عهده داوطلب است و موضوع خلاف یا عدم رعایت ضوابط و شرایط (سهوی یا عمدی) حتی پس از قبولی فرد در این مرحله پذیرش یا هر مرحله از تحصیل مشخص شود قبولی وی در دانشگاه ((کان لم یکن تلقی)) و از ادامه تحصیل او ممانعت به عمل می آید.

داوطلبان محترم می توانند با عضویت در پیام رسانهای داخلی با نشانی اعلام شده از آخرین اخبار مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی بهره مند شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 995389

وب گردی

وب گردی