خسرویان: انحصارطلبی مدیران کشور آفت تهدیدکننده انقلاب اسلامی است

رئیس سازمان بسیج اساتید تهران بزرگ گفت: مهم ترین موانع رشد و همچنین آفت‌های تهدیدکننده انقلاب اسلامی را می توان قدرت‌طلبی و انحصارطلبی مدیران کشور و همچنین تفکرات تحجر‌گرایی و غرب‌زدگی این افراد دانست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در آیین ملی چهل‌سالگی انقلاب اسلامی که در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران در حال برگزاری است، عرفان خسرویان رئیس سازمان بسیج اساتید تهران بزرگ اظهار داشت: در واقع مأموریت اصلی دانشگاه‌های ما، حل مسائل جامعه و عموم مردم و همچنین هموار کردن این مسیر است.

وی ادامه داد: اولین شرط تداوم انقلاب اسلامی، گسترش عدالت در جامعه است که این موضوع همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است، با این حال نتوانستیم در این حوزه خیلی موفق عمل کنیم.

خسرویان تصریح کرد: بهترین مصداقی که برای گسترش و بسط عدالت می توان اشاره کرد، بازآفرینی نهادها، سازمان ها و دستگاه‌های مختلف در جمهوری اسلامی است.

وی افزود: موضوع مهم دیگر، اولویت‌بندی منطقی و علمی چالش ها و نیازهای موجود در کشور است که در این مسیر لازم است به ارکان مختلف عدالت اجتماعی توجه بیشتری کنیم.

خسرویان بیان کرد: در واقع ما در دهه پنجم انقلاب اسلامی باید در راستای اجرای درست عدالت شایسته‌ سالاری را مد نظر قرار دهیم و از انتخاب مدیران سرمایه سالار در جایگاه های مختلف کشور دوری کنیم.

وی در ادامه گفت: همان طور که دیدیم در تهدیدهای امنیتی و جغرافیایی نتوانست استقلال کشور را تحت تأثیر قرار دهد و در این زمینه باید به موضوع استقلال اقتصادی توجه بیشتری شود.

خسرویان با اشاره به این موضوع که استقلال اقتصادی با توسعه اقتصاد درون‌زا حاصل می‌شود، خاطرنشان کرد: دور زدن ساختارهای اصلی کشور، خیانت به اصول نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه آزادی ساختاری با بلوغ مدیران و احترام به اصل تکلیف محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: مهم ترین موانع رشد و همچنین آفت های تهدیدکننده انقلاب اسلامی را می توان قدرت‌طلبی و انحصارطلبی مدیران کشور و همچنین تفکرات تحجر‌گرایی و غرب‌زدگی این افراد دانست و باید بدانیم که اگر از نخبگان و متخصصان در اداره کشور استفاده نکنیم قطعا با مشکلات جدی در آینده نزدیک روبرو خواهیم بود و در واقع به مردم و کشور خیانت کرده ایم.

خسرویان افزود: دو تفکر متضاد تحجرگرا و غرب‌گرا از موانع رشد انقلاب اسلامی هستند که در تفکر اول، برخی بدون ارائه راه‌حل با افراط گرایی به دنبال عقب راندن کشور هستند و در تفکر دوم نیز تنها راه حل مسائل کشور را، در آغوش غرب رفتن می‌دانند که در واقع هر دو تفکر باعث سرد شدن و بی انگیزگی نیروهای انقلابی کشور خواهند شد.

وی در پایان تاکید کرد: وقتی جناح‌ها عقب‌نشینی کنند، انقلاب از مسیر اصلی خود خارج شده و فرصت‌طلبان وارد صحنه می‌شوند که این موضوع قطعا منافع ملی را به خطر می اندازد و باید بیشتر به آن توجه کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 995401

وب گردی

وب گردی