زاکانی: دهه پنجم انقلاب اسلامی تحولات عظیمی در کشور اتفاق می‌افتد

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: در دهه پنجم انقلاب باید تحول‌های عظیمی در مسیر خود داشته باشیم که یکی از این تحول‌ها استفاده از ظرفیت‌های داخلی به‌جای نگاه به خارج و آتش به اختیار بودن است که همواره از تأکیدات مقام معظم رهبری نیز بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علیرضا زاکانی در ادامه آیین ملی چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: در واقع این همایش با این هدف که ما باید به گذشته خود افتخار کنیم و به آینده امیدوار باشیم، برگزار شد.

وی ادامه داد: در این راستا بسیار خرسند و مفتخریم که انقلاب اسلامی از دوران ابتدایی خود عبور کرده و در دوران بلوغ و پختگی خود قرار دارد.

زاکانی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ارزش بالای مردم کشور، اهمیت رهبری، ولایت فقیه و همچنین ارزش و گوهر دین اسلام را به نشان می دهد.

وی افزود: می توان گفت که اوج احترام به مردم در کلام امام خمینی (ره) متبلور شد که فرمودند میزان، رأی ملت است.

زاکانی در ادامه گفت: ارزش دادن به مردم منجر به ایجاد نظام مردم‌سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران شد و این به‌ معنای این است که حق مردم برخاسته از متن دین اسلام و همچنین برگرفته از مکتب امام خمینی (ره) است.

وی بیان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، مشروعیت الهی و مشروعیت مردم یکی از الزامات یک نظام موفق است؛ زیرا در یک نظام مردم‌سالاری دینی، مردم حق تعالی دینی، رشد و پیشرفت، رفاه و آسایش و امنیت را دارند.

زاکانی افزود: انقلاب اسلامی همواره اهداف بزرگی داشته و تربیت نیروی کارآمد انسانی و همچنین توسعه تفکر اجتماعی از مهم‌ترین آنهاست که تا به امروز به خوبی محقق نشده، در این راستا لازم است مسئولان، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و نخبگان وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

وی بیان کرد: وقتی به مسیری که جمهوری اسلامی ایران تاکنون پیموده، نگاه می‌کنیم، می‌بینیم دستاوردهای بسیار خوب و مهمی در بخش های مختلف داشتیم و راه پرافتخاری طی کردیم و تأکید بر عزت و بزرگی ایران و انقلاب دارند.

زاکانی ادامه داد: موضوع مهم دیگر، مشارکت دادن مردم در ارکان تصمیم‌گیری و مدیریت کشور است که در نهایت بر همت و خودباوری کشور تاکید دارد.

وی افزود: در دهه پنجم انقلاب باید تحول‌های عظیمی در مسیر خود داشته باشیم که یکی از این تحول‌ها استفاده از ظرفیت‌های داخلی به‌جای نگاه به خارج و آتش به اختیار بودن است که همواره از تاکیدات مقام معظم رهبری نیز بوده است.

زاکانی خاطرنشان کرد: در واقع جمهوری اسلامی ایران با چند دسته از افراد مواجه است؛ دسته اول عناصر ضد انقلاب هستند که در تلاش برای تجزیه و سرنگونی نظام بوده و دسته دوم عناصر غیرانقلابی هستند که به‌دنبال نظامی بی‌خاصیت و پیرو استکبار بوده و این دسته به ظرفیت‌های داخلی و انقلابی کشور توجهی ندارند.

وی در ادامه گفت: دسته سوم عناصر نظام جمهوری اسلامی، انقلابیون هستند که تمام تلاش خود را به‌ کار می‌گیرند تا با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، اهداف ارزشمند انقلاب را محقق سازند و منطق و تفکر انقلابی را در سراسر جهان گسترش دهند.

زاکانی تصریح کرد: اکنون ما شاهد این هستیم که منطق انقلاب در مقابل منطق سلطه و استکبار قرار گرفته است. در واقع برای دستیابی به اهداف انقلاب، مسئولان نسل اول باید راه را برای نسل سوم و چهارم انقلاب هموار کنند زیرا جوانان کشور با ویژگی‌ها و ظرفیت هایی که دارند، قطعا می توانند اهداف انقلاب را محقق ساخته و کشور را از مشکلات و معضلات فعلی خارج کنند.

وی افزود: مافیایی پنهان در کشور وجود دارد که در مقابل نیروهای انقلابی ایستاده است و این مافیا سه ویژگی اصلی دارد که شامل قدرت‌پرستی، بیگانه‌پرستی و ثروت نامشروع‌پرستی است.

زاکانی تصریح کرد: قطعا فتنه بعدی دشمنان و بیگانگان، رویارویی مردم در مقابل نظام است که بر چهار پایه اصلی طرح‌ریزی شده است که پایه اول این طرح، تشدید فشار اقتصادی به مردم از طریق تحریم‌های خارجی و فساد عناصر غیرانقلابی در داخل کشور است.

وی در ادامه گفت: پایه دوم ناکارآمدی مسئولان داخلی است و فرصت طلبی دشمنان به‌دنبال گسترش نافرمانی و همچنین ایجاد آشوب و فتنه در کشور هستند.

زاکانی افزود: در راستای پیشگیری از نقشه‌های دشمنان لازم است اساتید بسیجی با روشنگری و بصیرت‌افزایی است در مقابل این تهمت‌ها و شایعات بایستند و امیدبخشی به جامعه را در اولویت خود قرار دهند.

وی در پایان تاکید کرد: در واقع خدمت‌گذاری باید در مقابل ناکارآمدی و فساد سیستمی برای خنثی کردن تهدیدات دشمن قرار گیرد. همچنین نیروهای انقلابی باید در جهاد پیشرفت‌جویی هم در بُعد تولید کالا و هم در تولیدات صنعتی، به‌هیچ‌ وجه نگذاریم چرخ تولید علم و فناوری در کشور متوقف شود.


انتهای پیام/

کد خبر: 995406

وب گردی

وب گردی