استادان انقلابی دانشگاه آزاد، جریان فرهنگی و علمی کشور را مدیریت کنند

مدیرکل تشکل‌های اسلامی-سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: استادان انقلابی دانشگاه آزاد اسلامی لازم است تا با اثرگذاری و جریان‌‌سازی در دانشگاه بتوانند جریان فرهنگی و علمی کشور را مدیریت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اولین دوره آموزشی-تشکیلاتی طرح شهید شهریاری، ویژه تشکل های استادان دانشگاه آزاد اسلامی، در سالن همایش هتل فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

محمد قربانی گلشن آبادی، مدیرکل تشکل‌های اسلامی-سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست در خصوص فعالیت تشکل های دانشجویی گفت: امام راحل اگر به عنصر تشکیلات اهمیت نمی‌داد و ضرورت آن را در عمل و فکر درک نمی‌کرد امروز شاهد چهل‌سالگی پیروزی انقلاب اسلامی نبودیم.

مدیر کل اداره تشکل‌های سیاسی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: تشکیلات و کار سازمانی عنصر حیاتی و پیروزی بخش در تمامی دنیاست؛ بنابراین لازم است تا تشکل‌های دانشجویی کار کادر‌سازی و تشکیلاتی را به خوبی یاد بگیرند.

در ادامه وی افزود: تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی بازوی قدرتمند و تحققبخش اهداف دانشگاه های اسلامی و پویای جریان دانشجویی هستند.

قربانی اذعان داشت: تشکل‌های دانشجویی با ارائه برنامه‌های خلاق به هیئت نظارت و تقویت دانش خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و علمی باید نشاط سیاسی و علمی را به دانشگاه بازگرداند.

مدیر اداره تشکل‌های سیاسی و اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در بحث پژوهش و تولید علم و چاپ مقالات پژوهشی جایگاه خوبی دارد پس لازم است عنوان استادان و دانشجویان خانم در این جریان حضور موثرتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: در رابطه با تقویت دیپلماسی علمی باید اول در مبحث معرفی سازی به توانمندی رسید و سپس اقدام به مهارت‌سازی کرد.

قربانی افزود: در مباحث علمی کشور نباید گذاشت حوزه‌های خاص علمی در انحصار عده خاص باشند مثلا گروه ارتباطات و علوم اجتماعی نباید در انحصار ۷ یا ۸ نفر باشد و باید نشریات تخصصی و پژوهشی متعددی در این زمینه فعال شود.

رئیس اداره تشکل های سیاسی و اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: استادان انقلابی دانشگاه آزاد اسلامی لازم است تا با اثرگذاری و جریان‌‌سازی در دانشگاه بتوانند جریان فرهنگی و علمی کشور را مدیریت کنند.

وی در خصوص قدرت جنگ نرم عنوان کرد: بزرگ‌ترین مؤلفه قدرت نرم انقلاب اسلامی نظام خانواده است پس استادان خانم باید در کنار کسب علم به مباحث خانواده نیز رسیدگی کنند.

قربانی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی برای کارآمدی و حل مسائل کشور باید به نظام اسلامی کمک کند.
رئیس اداره تشکل های سیاسی و اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران حامل مؤلفه های فرهنگی، غنی و ارزشمند است که تحتتاثیر ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است. این همان قدرت نرم ایران در ارتباط با کشورهای دیگر است.
وی افزود: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارای چهار مؤلفه ارزشی و بینشی، روشی و برنامه ای، نهادی و ساختاری، کنشگری کارگزاری است.
قربانی در خصوص مؤلفه های ایران برای جنگ نرم فرهنگی، گفت: تبلیغ و ترویج فرهنگ غنی اسلامی و شیعی، همگرایی و وحدت جهان اسلام، تقویت اقتدار سیاسی جهان اسلام، تبلیغ جاذبه های زیارتی و سیاحتی ایران، ترویج زبان و ادبیات فارسی، تبلیغ و ترویج فرهنگ عاشورایی، بهره‌برداری متناسب رسانه‌ها، استفاده از قدرت نهاد و سازمان‌های اسلامی، جذب و به‌کارگیری دیپلماسی علمی و ... مولفه های قدرت نرم کشورمان است.
وی پیرامون پایگاه استناد علوم انسانی جهان اسلام که در شیراز مستقر است، گفت: از لحاظ علمی کشور ترکیه باید سی سال تمام پیشرفت کند تا به رنکینگ فعلی دانشگاه‌های ما در جهان دست پیدا کند.

کد خبر: 995422

وب گردی

وب گردی