کسب و کارهای فناورانه اقتصاد دیجیتال در فضای کار اشتراکی رونق می‌گیرند

مرکز نوآوری و شتابدهی کسب و کارهای فناورانه اقتصاد دیجیتال با مأموریت استقرار شتاب‌دهنده ها و استارتاپ ها و تیم‌های فناور ایجاد می شود .

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، اکوسیستم کسب‌وکارهای نوپا، اقتصاد دانش‌بنیان، اقتصاد دیجیتال، هوش مصنوعی و کلماتی از این قبیل این روزها بیشتر از قبل به گوش می‌رسد و در بین اقشار مختلفی که با فضای مجازی در ارتباط هستند به خصوص جوانان مورد استفاده محاوره‌ای و کاربردی قرار می‌گیرد و در این مسیر فناوری‌های نوین جای خود را در میان زندگی روزمره مردم و جامعه به طور محسوس باز می‌کند تا جایی که امروز یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین نقش‌های را در زندگی بشر برعهده دارد.

از زمان به صدا درآمدن زنگ نیاز و ضرورت کاربردی شدن فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی، توجه به اهمیت حوزه علم و فناوری بیشتر مورد توجه مسوولان مرتبط قرارگرفته و اقدامات بسیاری در جهت توسعه و پیشرفت فناوری‌ها و ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز در کشور شکل گرفته است .

توسعه کسب و کارهای فناوری محور در حوزه اقتصاد دیجیتال و همچنین،‌ نقش اجتناب ناپذیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه اکوسیستم کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان برای شکل دهی به اقتصاد دیجیتال یکی از همین دسته اقدامات بوده تا مسوولان گامی مثبت در این راه برداشته باشند .

به همین منظور و همزمان با افتتاح نخستین پارک فناوری اقتصاد دیجیتال در مشهد، ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و وزارت ارتباطات تفاهم نامه راه اندازی و ایجاد یکی از بزرگترین فضاهای اشتراکی و مجموعه شتابدهنده های کشور را امضاء کردند تا مرکز نوآوری و شتابدهی کسب و کارهای فناورانه اقتصاد دیجیتال به زودی راه اندازی شود .

این تفاهم نامه بین مهدی محمدی دبیر ستاد دیجیتال معاونت علمی و امیر ناظمی معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات و در حضور وزیر ICT و استاندار خراسان امضا شد.

این مرکز دربرگیرنده چندین شتابدهنده خصوصی و تخصصی دیجیتال و فضای کار اشتراکی و خدمات توانمندسازی برای برگزاری برنامه های استارتاپی خواهد بود .مرکز نوآوری و شتابدهی در فضایی به وسعت شش هزار متر و استقرار همزمان حدود ۸ شتاب دهنده و ظرفیت بیش از ۱۵۰ تیم استارتاپی در سال ایجاد می شود .

مرکز نوآوری و شتابدهی کسب و کارهای فناورانه اقتصاد دیجیتال با مأموریت استقرار شتاب‌دهنده ها و استارتاپ ها و تیم‌های فناور ایجاد می شود .

این مرکز نوآوری و شتابدهنده با هدف گسترش و حمایت از توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و حمایت از نوآوری‌های فناورانه مرتبط با اقتصاد دیجیتال با تاکید بر فناوری های راهبردی و آینده سازی در زمینه های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، اینترنت اشیاء، داده های حجیم و پردازش ابری، فناوری های هوشمندسازی، زنجیره های بلوکی و ارزهای دیجیتال، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و ترکیبات علوم شناختی و فناوری اطلاعات ایجاد می شود .

گسترش و حمایت از متنوع سازی اکوسیستم کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان با بهره گیری از ظرفیتهای فناوری های اقتصاد دیجیتال با تاکید بر کاربردهای مرتبط با نوآوری های اجتماعی، سلامت، گردشگری، ترافیک و حمل و نقل هوشمند، بازیافت و اقتصاد چرخشی، کشاورزی و بهینه سازی مصرف انرژی، آب و خشکسالی و آلودگی هوا از دیگر اهداف ایجاد این مرکز است .

همچنین این تفاهم نامه اهدافی چون توسعه و تقویت توانمندی‌های اکوسیستم کسب و کارهای نوپای دیجیتال در سطح استان خراسان رضوی و استان های همجوار وتوسعه و تقویت توان صادراتی کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال با هدف بازارهای بین المللی همجوار این استانرا دنبال می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 995432

وب گردی

وب گردی