شرکت های دانش بنیان در مسیر پیشرفت

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری عنوان کرد؛ شرکت های دانش بنیان با عبور از گردنه های پرپیچ و خم اکنون در یک مسیر مساعد و هموار برای پیشرفت قرار گرفته است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ستاری در نخستین بخش از سفر خود به استان قم به شرکت های دانش بنیان مستقر در "شهرک صنعتی شکوهیه" رفت و از آخرین توانمندی های فعالان فناور این استان آگاه شد.

او در بازدید از این شرکت ها راه سعادتمندی اقتصاد استان و کشور را در کمک به بروز دانش و نوآوری جوان های خلاق و بومی دانست و گفت: راه و روش شرکت های دانش بنیان از صنایع آلاینده، وارداتی و اقتصاد سنتی جداست. این شرکت ها مسلح به ابزار نوآوری هستند و با همین ابزار، ساختارهای معیوب و قدیمی اقتصاد را متحول می کنند.

به زعم معاون علمی و فناوری رییس جمهوری زمانی می توان به برخوردار بودن از اقتصادی متکی به دانش و فن امیدوار بود که همه بخش های جامعه، تلاش خود را در مسیر هموار کردن محیطی سازگار و مناسب کسب و کارهای نوآور به کار ببندند.

رییس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان با بیان این که کشور راه پیروزمندی و اقتدار را در این مسیر پیدا کرده است، گفت: شرکتهای دانش بنیان با عبور از گردنه های پرپیچ و خم اکنون در یک مسیر مساعد و هموار برای پیشرفت قرار گرفته است.

ستاری ادامه داد: شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در نشستی که با وزیر اقتصاد داشتند، مشکلات خود را مطرح کردند و خوشبختانه ایشان نیز نسبت به مسایل شرکت ها روشن است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به قرار گرفتن شرکت های دانش بنیان و استارتاپی در مدار پیشرفت اشاره و اظهار کرد: نمی گویم شرکت ها عاری از مشکل هستند، اما کار زیادی در چند سال اخیر انجام شده تا زیست بوم مساعدی برای این کسب و کارها به وجود بیاید و خوشبختانه این اتفاق محقق شده است.

بازدید واحدهای دانش بنیان و فناور
شهرک صنعتی شکوهیه، دومین مقصد معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در استان قم بود. ستاری در این شهرک صنعتی با تازه ترین دستاوردهای فناورانه چند شرکت دانش بنیان آشنا شد و با فعالان این شرکتها به گفت و گو نشست.

شرکت های دانش بنیان توسن دارو تولیدکننده مواد دارویی و ترکیبات شیمایی مورد نیاز دارو، زیست فناور سبز تولیدکننده کودها و بذرهای اصلاح شده آلی، شیمی آذرجام تولید کننده تجهیزات گلاس لایند از پر کاربردترین تجهیزات مقاوم در مقابل انواع شرایط خورنده، پایا پرس که میزها و تجهیزات صنایع برق، نفت، گاز و پتروشیمی تولید و به بازار عرضه می کند و همچنین شرکت پویاکاران راد که فناوری ماشین کاری دقیق (cnc) را بومی می کند، از واحدهای فناور و دانش بنیانی بود که ستاری و استاندار قم بازدید کردند.

ورود دانش بنیان ها به بازار و تجارت
در دیدار معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از پارک فناوری قم ایده پردازان و استارتاپی های این پارک علم و فناوری ایده‌هایشان را معرفی کردند.
پارک علم و فناوری قم که پذیرای بیش از 30 واحد فناور در سال 96 بوده است توانسته است زمینه خروج 10 شرکت و ورود به بازار تجاری را فراهم کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 995433

وب گردی

وب گردی