تاسیس رشته‌های جدید علوم پایه و مهندسی در دانشگاه آزاد اسلامی

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی از تاسیس رشته‌های جدید مرتبط با علوم پایه و فنی و مهندسی در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

دکتر علیرضا رهایی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره رشته‌های جدید دانشگاه آزاد اسلامی مرتبط با علوم پایه اظهار داشت: تغییر تشکیلات با این هدف دنبال می شود که هم توجه ویژه ای به مباحث علوم انسانی صورت بگیرد و تحول در این علوم با شتاب بیشتری دنبال شود و هم در رشته های مرتبط با علوم پایه با نگاهی تحول گرایانه، رشته های موجود را متحول و زمینه را برای جذب دانشجویان نخبه و فعال فراهم کنیم.

وی افزود: طرح آمایش آموزشی دانشگاه ها، در دانشگاه آزاد اسلامی نهایی شده و از این پس قرار است که هر کدام از استان‌های کشور بر اساس این طرح فعالیت داشته باشند.

رهایی ادامه داد: بر اساس طرح آمایش رشته هایی که متقاضی زیادی در کشور ندارند و همچنین متناسب با نیازهای جامعه نباشند، با رشته هایی که زمینه جذب بهتری را دارند و می توانند نیازهای هر منطقه از کشور را حل و فصل کنند، جایگزین شوند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به رشته‌های بلااستفاده در برخی از دانشگاه ها گفت: بر اساس طرح آمایش، رشته هایی که متقاضی ندارند و رکودی نسبی بر آن‌ها حاکم شده است، تجمیع خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه های علوم پایه و فنی مهندسی، مجموعه های میان رشته ای در اولویت قرار گرفته است و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نیز استقبال خوبی را از این موضوع کرده اند؛ کمیته‌های برنامه‌ریزی نیز با شتابی قابل توجه تعریف رشته های جدید را انجام می دهند. قطع به یقین حرکتی شتابان در زمینه ایجاد رشته های جدید شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 995458

وب گردی

وب گردی