شتاب‌دهنده‌ها چه می‌کنند؟

با گسترش تدریجی فضای کارآفرینی نوآوری محور در کشور، ناخودآگاه مفاهیم و ساختارهای نوینی در حال شکل گیری و ایفای نقش هستند. یکی از این مفاهیم جدید، شتاب دهنده ها هستند که توسط جوانان مستعد و توانمند راه اندازی شده اند تا فرآیند رشد و توسعه یک استارتاپ نوپا را شتاب دهند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، اگرچه کلیت این فعالیت ها، مربوط به امروز و دیروز نیست و از سالیان پیش، اقدامات به صورت محدود شروع شده بود اما یک سالی است که شاهد فعالیت های منسجم و ساختار یافته در این زمینه هستیم.

در این مسیر طولانی و پرپیچ و خم، کارآفرینان با موانع و مشکلات بسیاری روبرو خواهند شد و اغلب به بیراهه منحرف می شوند. اگر شتاب دهنده ها نباشند که به یاری آنها بیایند، بسیاری از استارتاپ های نوپا در عنفوان شکل گیری از پا می افتند و ادامه مسیر برای آنها میسر نخواهد بود.

شتابدهنده یک ساختار منسجم و مشخص برای حمایت و توسعه کارآفرینی نوآورانه و دانش بنیان است که با هدف ارائه کمک به کوتاه کردن روندهای راه اندازی و توسعه یک کسب و کار نوپا و کمک برای بالا بردن کیفیت محصولات و خدمات، و ثبات مالی کسب و کارهای نوپا شکل گرفته اند.

شبکه‌سازی با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی جدید

دنیای امروز، دنیای کارآفرینان است. دنیای افراد خوشفکر با دیدگاه های منحصر به فرد که تنها راه برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی فعلی است. جوانانی که در خود این توانمندی را می بینند که به کمک و یاری دیگر جوانانی بیایند. جوانانی که کار را خوب بلد نیستند و در ابتدای راه توسعه کسب و کار خود هستند.

یکی از شتاب دهنده هایی که در طی این چند سال رشد خوبی یافته است، «شتابدهنده فردوسی» است. این شرکت یک مرکز شتابدهی و توسعه کسب و کارهای نوپا است که توسط جمعی از متخصصین باسابقه این حوزه راه اندازی شده است.

این مرکز شتابدهی با هدف بسترسازی برای ساماندهی استارتاپها در حوزه های مختلف، به خصوص حوزه فناوری های آموزشی و نرم، و همچنین شبکه سازی با هدف ایجاد فرصتهای شغلی جدید، پایدار و متناسب با نیازهای استان خراسان بزرگ آغاز به کار کرده است.

اختصاص فضای کاری به مجموعه های تحت شتابدهی، منتورینگ و مشاوره مدیریتی، حقوقی، مالی، اعتباری، پروژه‌یابی و بازاریابی، آموزش‌های تخصصی ویژه و مشاوره، حمایت مالی برای تبلیغات در رسانه و ایجاد پلی بین صاحبان ایده و استارتاپها و سرمایه گذاران از مهم ترین اهداف تشکیل این استارتاپ است.

عموما استارتاپ ها تنها بر وجه فنی کار خود مسلط هستند و تا مرحله ی رساندن محصول یا خدمت خود به بازار، چالش های عدیده ای را پیش رو دارند که لزوما در حیطه تخصص اعضای استارتاپ نیست. شتابدهنده با ارائه خدمات خود به استارتاپ ها کمک می کند از این چالش ها به سلامت عبور کرده و در نهایت سهم قابل قبولی از بازار را به دست آورند.

ارائه خدمات رایگان به استارتاپ‌ها

شتابدهنده فردوسی خدمات خود را طی دو دوره 2 و 4 ماهه به استارتاپ ها ارائه می کند. در دوره دو ماهه، که «کشف» نام دارد، تمامی خدمات شتابدهنده رایگان است. پس از آن در صورت تمایل به ادامه همراهی با شتابدهنده و همچنین قبولی در جلسه دفاع دوره کشف، استارتاپ ها می توانند از تسهیلات 25 میلیون تومانی شتابدهنده در دوره 4 ماهه شتابدهی بهره مند شوند. پس از 6 ماه، استارتاپ می تواند در جلسه ارائه ای با حضور سرمایه گذاران شتابدهنده، شانس خود را برای جذب سرمایه امتحان کند.

مرکز شتابدهی فردوسی، شرکت دانش‌بنیانی است که تمرکز خود را معطوف به استارت‌آپ هایی با محوریت های اطلاع‌‌‌رسانی و رسانه‌های جدید، بازی‌ و ‌سرگرمی، بازاریابی محتوی و خدمات عمومی و شهری کرده است.

در حوزه تبلیغات، رسانه‌های جدید و بازاریابی محتوا، مجموعۀ آخرین خبر به‌عنوان سرمایه‌گذار، شتابدهنده را همراهی می‌کند. بهره‌مندی از کانال توزیع مجموعۀ معتبر خراسان در شرق کشور و دسترسی به 8 میلیون مخاطب مستقیم در فضای مجازی کشور به استارت‌آپ‌ها کمک می‌کند تا به‌راحتی خود را به شرق کشور معرفی و عرضه کنند.

آکادمی نوآوری و کارآفرینی فردوسی سرمایه‌گذار دیگر شتابدهنده است که در طی چهار سال فعالیت خود، آموزش مفاهیم کسب‌وکار به نسل نوجوان و جوان را دنبال می‌کند و در چهار استان کشور نمایندگی فعال دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 995459

وب گردی

وب گردی