کلاس‌های عجیب ارائه شده در کالج‌های آمریکا

دانشگاه‌های آمریکایی علاوه بر کلاس‌های مربوط به رشته اصلی تحصیلی دانشجویان دوره‌های عجیب و غریب نیز برگزار می کنند تا به اعتقاد خود غربی‌ها آن‌ها علاوه بر گذراندن دوره‌های تحصیلی سرگرم هم شوند.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، جهت تحصیل در ایالات متحده و برای گذراندن یک دوره 4 ساله به طور معمول نیاز به گذراندن 120 واحد درسی در کالج و دانشگاه است. هر کلاس معمولا 4-3 واحد درسی است.

از بین این کلاس‌ها تمامی آن‌ها به رشته اصلی فرد مربوط نمی‌شود. به عنوان مثال، اگر شما در حال مطالعه بازاریابی هستید، تمام 120 واحد به کلاس‌های بازاریابی یا حتی کلاس‌های کسب و کار اختصاص نخواهند یافت.

فرد به عنوان یک دانشجو در ایالات متحده آمریکا به انتخاب گزینه‌ها و دوره‌های متفاوت از تحصیل تشویق می شوند؛ بنابراین می‌تواند تجربه‌های تحصیلی متفاوت‌تری را داشته باشد.

در اینجا برخی از کلاس‌های عجیب و غریب که در کنار دیگر کلاس‌ها ارائه می‌شود را معرفی خواهیم کرد.

مومیایی‌ها، زامبی‌ها و خون آشام‌ها: پدیده مرده متحرک

این روزها غربی ها به فیلم‌هایی همچون «Walking Dead» و « True Blood» علاقه زیادی نشان می‌دهند. این افراد در مورد مرگ و زمانی که این فولکلورها کلید خوردند کنجکاو هستند.

این دوره در دانشگاه فلوریدای مرکزی ارائه می شود که شیفتگی پشت این هیولاها را بررسی می‌کند و با جست‌و‌جوی انسان شناسی به «‌پدیده مرده متحرک‌» می‌پردازد.

هنر پیاده‌روی

ممکن است کمی عجیب به نظر برسد که راه رفتن می تواند یک هنر باشد. کالج مرکزی دوره هنر قدم زنی را ارائه داد و از طریق آن سنت پیاده‌روی و راه‌رفتن (Wanderung) خواننده‌های آلمانی را در قرن 19 بررسی کرد.

شناخت زبان‌هایی چون الفیش و اسپرانتو

زبان‌هایی چون الفیش و اسپرانتوهمه زبان های ساخته شده در جهان از کتاب‌های فانتزی و فیلم‌ها هستند.

شما می توانید جنبه زبان شناسی این دوره را مطالعه کنید، همه چیز در مورد عناصر ساخته شده زبان‌ها و عبارات را از طریق این دوره ارائه شده در دانشگاه کالیفرنیا سانتا کروز یاد بگیرید.

زبان اسپرانتو (به اسپرانتو: Esperanto) معروف‌ترین زبان علمی یا فراساخته جهان است که از میان زبان‌های ابداعی موجود، بیشترین سخن‌گویان را در دنیا داراست. کسی که به زبان اسپرانتو سخن بگوید یا از آن استفاده کند را اسپرانتیست یا اسپرانتودان می‌نامند. نام این زبان از اسم مستعار دکتر لودویک زامنهوف (دکتر اسپرانتو)، پدیدآورندهٔ این زبان بین‌المللی، گرفته شده‌ است. نخستین کتابی را که وی برای معرفی و آموزش زبان اسپرانتو نگاشت، با نام مستعار «دکتر اسپرانتو» ، به معنی «دکتر امیدوار»، منتشر ساخت؛ زیرا امیدوار بود با بهره‌گیری از این زبان به عنوان زبان واحد مشترک جهانی، به ایجاد صلح و دوستی در سطح دنیا کمک شود. عنوان این کتاب «اینترناتسیا لینگوو» (به اسپرانتو: Internacia Lingvo) به معنی «زبان بین‌المللی» بود، که بعدها تحت عنوان «کتاب اول» یا اونوا لیبرو (به اسپرانتو: Unua Libro) مشهور شد. هدف دکتر زامنهوف - که به افتخار او یونسکو نیز سال ۱۹۸۷ را به‌مناسبت جشن صدسالگی زبان اسپرانتو، «سال زامنهوف» نامید - خلق زبانی بی‌طرف و صلح‌پرور بود که یادگیری آن نیز آسان باشد و به درک متقابل فرهنگ‌های مردم مختلف جهان کمک کند.

الویش یا همان «Elvish» زبانی است که د‌ر سری فیلم‌های ارباب حلقه‌ها رایج بود‌ه است حالا د‌یگر طرفد‌اران ارباب حلقه‌ها علاوه‌بر اینکه از د‌ید‌ن سری‌های مختلف این مجموعه لذت می‌برند‌، می‌توانند‌ به زبان الویشی با یکد‌یگر معاشرت کنند‌. قواعد‌ د‌ستور زبان رشته الویش از طرف چند‌ی از متخصصان د‌رجه اول زبان‌شناسی که مشاور ساخت ارباب حلقه‌ها بود‌ند‌، آموزش د‌اد‌ه می‌شود‌.

صخره نوردی

یک دوره تک واحدی صخره نوردی در دانشگاه کورنل ارائه می شود، بنابراین اگر دانشجو می خواهد صخره نوردی را یاد بگیرد می تواند در این دوره شرکت کند.

دوره Rock Climbing Basic به دانشجویان کمک می کند تا تجهیزات صخره نوردی، گره ها، دست زدن به طناب، ایمنی و تکنیک های مختلف صعود را یاد بگیرند.

شوالیه‌های قدیمی و هری‌پاتر

این دوره در دانشگاه جورج تاون ارائه شده و به بررسی قرون 12 تا 15 در رابطه با هری‌پاتر می‌پردازد.

دانشجویان در این دوره شاهکارهای داستان تخیلی را از ادبیات قرون وسطی لاتین، فرانسه وانگلیسی مطالعه می کنند و به تجزیه‌و‌تحلیل داستان‌های رشد و پیدا کردن هویت خود در دنیای جادویی می پردازند.

کمپانی سگ

این دوره کلاس تک واحده توسط کالج ابرلین ارائه می شود و در آن سعی شده است تا دانشجویان بینش بیشتری در مورد تاریخ سگ‌ها، تفاوت در نژادها و پویایی بین سگ و انسان پیدا کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 995483

وب گردی

وب گردی