نبوی: دانشگاه آزاد یکی از مهم ترین دستاورد های فرهنگی و آموزشی انقلاب است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به نظرم دانشگاه آزاد اسلامی در مجموع یکی از دستاورد های مهم انقلاب اسلامی در زمینه فرهنگی و آموزش است.

سید مرتضی نبوی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: به نظرم دانشگاه آزاد اسلامی در مجموع یکی از دستاورد های مهم انقلاب اسلامی در زمینه فرهنگی و آموزش است. یعنی راه را برای متقاضیان زیادی که پشت کنکوری بودند باز کرد.

وی افزود: امروزه دانشگاه آزاد اسلامی به تنهایی معادل کل مجموعه های وزارت علوم توسعه دارد و نقش به سزایی در تربیت نیروی انسایی در سطوح عالی داشته است.

نبوی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی از نظر کمی و کیفی با دانشگاه های دیگر فرقی ندارد و ما شاهد حضور دانشجویان و فارغ التحصیلان کیفی هم در این دانشگاه هستیم. نمونه این موضوع هم دانشجویانی هستند که در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی بوده اند و پس از آن وارد دانشگاه های دولتی شده اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: اصولا در رشته های تحصیلی تکمیلی خود انگیزه دانشجویان به تولید علم کمک می کند. معتقدم که دانشگاه آزاد اسلامی دستاورد خیلی خوب و مهمی پس از انقلاب اسلامی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در شاخص هایی بیان می شود دانشگاه آزاد اسلامی در میان دانشگاه های جهان تولید علمی خوبی داشته است؛ به عنوان مثال دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین حرف اول را در بخش رباتیک می زند و در سطح جهان شناخته شده است و همینطور تعداد واحد های دیگر در رشته های مختلف شناخته شده هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 995486

وب گردی

وب گردی