کودکان و  دانش آموزان کوچه ها،دیوارها و جداره های شهری  را رنگ آمیزی می کنند

دانش آموزان ساکن در محله های مرکزی شهر تهران رنگ آمیزی کوچه ها، دیوارها و جداره های شهری را با شعار" رنگ ها محله های مرکزی شهر تهران را روایت می کنند"؛ انجام می دهند.

به گزارش ایسکانیوز، نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 ضمن اعلام این خبرگفت: دانش آموزان ساکن در محله های مرکزی شهر تهران با هماهنگی اداره آموزش و مشارکت های شهروندی منطقه 11، اداره زیباسازی و سازمان زیباسازی شهرداری تهران رنگ آمیزی کوچه ها، دیوارها و جداره های شهری را با شعار" رنگ ها محله های مرکزی شهر تهران را روایت می کنند"؛ انجام می دهند که در همین راستا رنگ آمیزی یکی از دیوارهای بوستان رازی از سوی شهرداران مدارس انجام شد.

شهردار منطقه 11 در ارتباط با اهداف این طرح افزود: تقویت احساس تعلق محله ای،افزایش احساس مسئولیت پذیری کودکان و دانش آموزان نسبت به مکان زندگی خود ،جلب مشارکت شهروندان در راستای بهبود سیما و منظر شهری در معابری که بافت فرسوده داشته و اغتشاش بصری در آن وجود دارد از مهم ترین اهداف این طرح است.

آبادیان همچنین گفت: منطقه 11 رتبه سوم بافت فرسوده در میان مناطق 22 گانه را به خود اختصاص داده است که رنگ آمیزی جداره ها توسط شهروندان برای بازآفرینی شهری در دستور کار قرار دارد.

وی در ارتباط با جزئیات این طرح گفت: در حال حاضر جداره ها و دیوارهای 8 محله از 17 محله برای رنگ آمیزی توسط کودکان و دانش آموزان شناسایی شده است که با هماهنگی با سازمان زیباسازی طرح های مناسب انتخاب و در نهایت کلیه 17 محله رنگ آمیزی می شوند.

شهردار منطقه 11 در ارتباط با روند اجرای طرح گفت: در سطح منطقه 13 هنرستان دخترانه و پسرانه وجود دارد که در ابتدا با مشارکت آنها طرح های پیشنهادی برای دیوار نگاری و رنگ آمیزی جداره های شهری برگزیده می شوند و سپس با مشارکت کودکان فعال در خانه های آموزش شهروندی دیوارها توسط کودکان ساکن در همان محله رنگ آمیزی می شوند.

آبادیان همچنین پایان گفت: تجربه نشان داده است که وقتی شهروندان و اهالی یک محل در اجرای رنگ آمیزی یک جداره مشارکت داشته باشند خود آنها به حفاظت و نظارت بر دیوارنگاری می پردازند که از این حیث رنگ آمیزی جداره ها می تواند پایدار باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 995517

وب گردی

وب گردی