ابطحی: بیمارستان فرهیختگان، برند پزشکی و درمانی دانشگاه آزاد خواهد شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، گفت: اعتباربخشی به بیمارستان فرهیختگان را از ابتدای تاسیس بر مبنای ایجاد یک بیمارستان ایمن از نظر کلیه امکانات قرار دادیم تا بیمارستان فرهیختگان را به عنوان برند پزشکی و درمانی دانشگاه آزاد اسلامی معرفی کنیم.

دکتر سید علی ابطحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ظرفیت بخش‌‌های بیمارستان فرهیختگان گفت: افتتاح بیمارستان فرهیختگان با 200 تخت در 21 بهمن‌‌‌ماه افتتاح می‌‌شود که در نهایت با 320 تخت در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: افتتاح بیمارستان باید در 4 بخش عمومی آغاز شود. بخش‌‌هایی که افتتاح خواهد شد شامل بخش داخلی، جراحی عمومی، زنان، اطفال، آی سی یو، سی سی یو، آزمایشگاه، اورژانس و داروخانه می‌شود و تمام تجهیزات لازم برای کلیه بخش‌ها با پیشرفته‌‌‌ترین تکنولوژی دنیا در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در ادامه خاطرنشان کرد: در بخش جراحی زنان و زایمان، درمان کلیه بیماری‌‌های مربوط به زنان و انجام زایمان به دو صورت طبیعی و سزارین انجام خواهد شد؛ همچنین بخش اطفال هم مجهز به کلیه امکانات از جمله بخش مراقبت های ویژه نوزادان(NICU) است.

ابطحی یاد آور شد: بخش‌‌های سی تی اسکن، رادیو تراپی، پزشکی هسته‌ای ، ام آر آی، بخش‌‌های فوق تخصصی، دیالیز، فیزیوتراپی، آنژیوگرافی و جراحی قلب در سال آینده به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

وی متذکر شد: کلیه این 200 تخت تقسیم شده بین چهار بخش اصلی، بخش دیالیز، اورژانس و بخش های ویژه است در مجموع تخت‌های ویژه 18 تخت سی سی یو، 15 تخت آی سی یو، 10 تخت ان آی سی یو داریم و بخش داخلی 64 تخت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران درباره برندسازی بیمارستان فرهیختگان در کشور متذکر شد: اعتبار بخشی به بیمارستان فرهیختگان را از ابتدای تاسیس بر مبنای ایجاد یک بیمارستان ایمن از نظر کلیه امکانات قرار دادیم و یک مجموعه درمانی با امکانات ممتاز را بنا نهادیم تا بیمارستان فرهیختگان را به عنوان برند پزشکی و درمانی دانشگاه آزاد اسلامی معرفی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: یک‌‌ سال بعد از افتتاح هر بیمارستانی، درجه‌‌بندی و ارزشیابی کلی انجام می‌شود و با توجه به تسهیلات و تجهیزاتی که برای بیمارستان در نظر گرفته شده بدون شک، در ردیف بیمارستان‌‌های ممتاز قرار خواهد گرفت.

ابطحی تصریح کرد: بیمارستان فرهیختگان هم آموزشی است و هم درمانی که به لحاظ آموزشی مختص دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد است و کلیه خدمات مربوط به بهداشت و درمان را علاوه بر کارکنان دانشگاه آزاد به عموم هم ارائه می‌‌دهد.

گفتنی است، بیمارستان فرهیختگان بزرگ‌ترین بیمارستان دانشگاه آزاد اسلامی به مساحت 46.249 مترمربع و زیربنای 46.249 مترمربع است؛ همچنین یکی از مجهزترین بیمارستان‌های تهران است که در شرف بهره‌برداری است. این بیمارستان در 2 طبقه زیرزمین و 7 طبقه در سطح بنا شده است و دارای 142 اتاق و تعداد 320 تخت مصوب است که در فاز اول 200 تخت بهره ‌برداری می شود.

بخش‌های مورد بهره‌برداری در فاز اول شامل بسـتری داخـلی ، بسـتری جراحـی، بسـتری اطفـال، بسـتری زنـان، ICU داخـلی، ICU جراحـی، NICU ،CCU ، POST CCU‌، بسـتری نـوزادان‌، اتـاق عمـل، بلـوک زایـمان، اورژانـس، درمانـگاه های تخصـصی و فوق تخصـصی (اطفال، زنان، اورتوپدی، پوست، روان شناسی، نورولوژی، قلب، روماتولوژی، چشم، اورولوژی، نفرولوژی، ریه، رماتولوژی، غدد، عفونی، ENT و ...)، آزمایشگاه، داروخانه، رادیولوژی و تصـویربرداری است. بخش اداری، نمازخانه، آشپزخانه، سالن غذاخوری، بوفه، آموزش، کتابخانه، بانک، سالن همایش با کلیه امکانات (ظرفیت 538 نفر) خوابگاه خانم‌­ها و آقایان نیز از بخش های غیر‌درمانی بیمارستان است؛ همچنین یک پد مخصوص فرود بالگرد امدادی نیز در بیمارستان تامین شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 995534

وب گردی

وب گردی