زاکانی: موفقیت جامعه علمی و دانشگاهی موجب تحقق آرمان‌های انقلاب می‌شود

استاد دانشگاه تهران گفت: باید با توانمندی و بازسازی درونی؛ همچنین فعال سازی محیط دانشگاه و اجتماع بتوانیم ویژگی‌های والای موردانتظار را در جامعه تحقق بخشیم.

علیرضا زاکانی استاد دانشگاه تهران و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: در واقع زمانی که به ویژگی‌های دانشجویان فعلی کشور بنگریم، متوجه همتی بزرگ در مسیر دانستن و هویت بخشی در بیان آن چه که تحت عنوان دانش فرا گرفتند را درک خواهیم کرد.

وی ادامه داد: همچنین آزادگی و عرق ملی یکی دیگر از ویژگی‌های قشر دانشجو در کشور ما بوده که قطعا بسیار ارزشمند است.

زاکانی تصریح کرد: بنابراین می توان گفت که طی چهل سال گذشته، جریان دانشجویی کشور مسیر کاملا مشخص و خوبی را طی کرده و توانسته نقش بسیار مثبتی را در اتفاقات و پیشرفت‌های کشور داشته باشد.

وی افزود: البته عملکرد جامعه علمی و دانشگاهی ما کاستی‌هایی نیز داشته که لازم است در این راستا با توانمندی و بازسازی درونی و همچنین فعال‌سازی محیط دانشگاه و اجتماع بتوانند ویژگی‌های والای مورد انتظار را در جامعه محقق سازیم.

وی در ادامه گفت: در این زمینه، دانشجویان انقلابی باید تلاش کنند در تمامی حوزه های علمی و پژوهشی پیشتاز باشند تا در کنار پیشرفت‌های علمی در کشور و حتی جهان، ارزش های فرهنگی و دینی خود را نیز گسترش دهند.

زاکانی در پایان تاکید کرد: در مجموع می توان گفت که جامعه علمی و دانشگاهی ما در برخی حوزه ها واقعا موفق بوده و دستاوردهای چشم گیری داشته است؛ اما در برخی از حوزه‌ها نتوانسته موفق عمل کند. در این راستا قطعا باید همه تلاش خود را در مسیر پیشرفت دانشجویان و نخبگان خود به‌کار گیریم تا بتوانیم اهداف و آرمان‌های انقلاب را تحقق بخشیم‌.
انتهای پیام/

کد خبر: 995538

وب گردی

وب گردی