269 ژن مرتبط با افسردگی کشف شد

دانشمندان دانشگاه ادینبرو طی مطالعه‌ای گسترده اعلام کردند که 269 ژن انسان با بیماری افسردگی در ارتباط هستند.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، محققان دانشگاه ادینبرو در یک مطالعه بین حداقل 2 میلیون بیمار، 269 ژن یافتند که می تواند با افسردگی مرتبط باشد.

با استفاده از روش‌های آماری پیشرفته، محققان توانستند عواملی نظیر پیری یا درآمد را حذف کنند و جالب توجه است برخی از ژن‌های مرتبط جدید نشان می‌دهد که افسردگی می تواند یک نیروی محرک برای شروع سیگار کشیدن باشد.

این مطالعه برای درک منشأ افسردگی مهم است و نوع شخصیتی را که می تواند در معرض خطر بیماری قرار بگیرد، برجسته می‌کند.

نتایج همچنین نشان می‌دهد که روان رنجوری_گرایش نگرانی یا ترسیدن_ می تواند منجر به افسردگی شود، و می‌تواند فاکتورهای شخصیتی را ایجاد کند که افراد را در معرض خطر قرار می دهد.

امروزه بیش از 300 میلیون نفر در سراسر جهان از اختلالات مختلف افسردگی رنج می برند. سالانه به طور متوسط 800000 نفر بر اثر افسردگی بالینی شدید، خودکشی می‌کنند.

اختلالات سلامت روان پس از بررسی دقیق توسط بسیاری از افراد متخصص، از جمله روانشناسان بالینی و روانپزشکان تشخیص داده می شود. با این حال، تشخیص اختلالات روانی بسیار دشوارتر از تشخیص بیماری های فیزیکی است. عوامل مختلفی از جمله فشار اجتماعی و هزینه درمان، ممکن است انگیزه افراد را برای درمان از بین ببرند. در حال حاضر، محققان تخمین می زنند که به طور متوسط 60 درصد از افراد مبتلا به بیماری روحی درمان نمی شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 995553

وب گردی

وب گردی