مشکل دور موتور بالا در خودروهای انژکتوری چیست؟

یکشنبه 21 بهمن 1397 - 09:46
کد مطلب: 995572
دور موتور

پاشش سوخت به‌صورت نامساوی بین سیلندرها باعث می‌شود که دور موتور خیلی پایین بیاید و حالت واماندگی رخ دهد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ این مشکل می تواند ناشی از یکی از موارد زیر باشد :

1 – ایراد پدال گاز

2 – ایراد سیستم مدیریت موتور

3 – ایراد دریچه گاز

4 – ایراد سیستم ورودی هوا

5 – ناصحیح بودن تایم موتور

گام 1 :

کدهای خطای ECU را توسط دیاگ بخوانید .

درصورت وجود کد خطا ، مطابق با آنها عیب یابی کرده ، سپس کدها را پاک کنید.

درصورت عدم وجود ، به مرحله بعد بروید.

گام 2 :

تنظیم نبودن پدال گاز را بررسی کنید.

بله . پدال گاز را تنظیم کنید.

خیر . به مرحله بعد بروید

گام 3 :

آیا دریچه گاز دارای رسوبات کربنی میباشد ؟

بله . رسوبات کربنی را تمیز کنید.

خیر . به مرحله بعد بروید.

گام 4 :

مجموعه سیستم ورودی هوا و لوله های مکش مربوطه را مورد بازدید قرار دهید. آیا نشتی هوا وجود دارد ؟

بله . قطعات معیوب را تعمیر یا تعویض کنید.

خیر . به مرحله بعد بروید.

گام 5 :

کانکتور سنسوردمای آب موتور را بیرون کشیده و موتور را روشن کنید . آیا دور موتور نرمال است ؟

بله . سیم کشی بین سنسور و ECU را بررسی کنید . درصورت نیاز تعمیر کنید و یا سنسور را تعویض کنید.

خیر . به مرحله بعد بروید .

گام 6 :

آیا تایم موتور صحیح میباشد ؟

بله . سیستم مدیریت موتور را بازدید کنید . (ECU)

خیر . تایم موتور را مجدداً تنظیم کنید .


منبع: کارگیک

انتهای پیام/

308 / 161

نظرات

1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.

ایسکاTV

اخبار پر بازدید

آخرین اخبار