تاسیس «مدرسه استعداد یابی» توسط واحد تهران جنوب

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب از تاسیس مدرسه مهارتی تحت عنوان مدرسه استعداد‌یابی، در اوایل سال آتی خبر داد.

دکتر جواد علمایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تاسیس مدارس مهارتی وابسته به این واحد دانشگاهی اظهار داشت: دو مدرسه مهارتی که زیر نظر واحد تهران جنوب است در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد؛ یکی از این مدارس به صورت کلی است به طوری که تمامی رشته ها در آن فعالیت دارند و دیگری مدرسه استعداد یابی است.

وی افزود: دانشجویانی که استعدادهای خوب و قابل توجهی دارند، در مدرسه استعداد یابی جذب می شوند و آموزش هایی خارج از دانشگاه به آن ها داده خواهد شد که بتوانند تعامل بیشتری با صنعت داشته باشند.

علمایی ادامه داد: این افراد دوره‌های ویژه‌ای را زیر نظر متخصصان و استادان حوزه صنعت می گذرانند؛ استادان آموزش های خاصی را به استعدادهای درخشان ارائه می دهند که فرآیند جذب آن ها به صنعت و بازار کار با سرعت بیشتری انجام شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با اشاره به زمان افتتاح این مدارس گفت: مدرسه استعدادیابی اوایل سال آینده افتتاح خواهد شد؛ دانشجویان در این مدارس پس از اتمام دوره، مدارک تخصصی دریافت می کنند و به مراکز صنعتی معرفی خواهند شد.

وی درباره همکاری با وزارت کار اذعان داشت: در تلاش هستیم که همکاری‌‌‌ای را با وزارت کار افزایش دهیم که مدارک داده شده به دانشجویان، مورد تایید وزارت کار نیز باشد. نخبگانی که در این مدارس فعالیت می کنند، مستقیم وارد صنعت می شوند و استعداد صنعتی آن ها افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

کد خبر: 995588

وب گردی

وب گردی