کلانتری: استادان انقلابی، باید مرجع علمی دانشکده ها باشند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یک استاد انقلابی باید به عنوان مرجع علمی دانشکده خود شناخته شود؛ به عبارتی در حوزه‌های تخصصی مختلف، حرف اول و آخر را باید استادان انقلابی بزنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اولین دوره آموزشی-تشکیلاتی طرح شهید شهریاری، ویژه تشکل های استادان دانشگاه آزاد اسلامی، در سالن همایش هتل فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه و تبریک فرا رسیدن دهه فجر گفت: انسان این قابلیت را دارد که هم به اشرف مخلوقات خداوند روی زمین تبدیل شود و هم به بدترین و پست ترین مخلوق خداوند تبدیل شود. وظیفه و هدف ما به عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه این است که انسان را به مقام اشرف مخلوقات برسانیم.

وی افزود: در جمهوری اسلامی، مسئله آموزش و تربیت را به عنوان وظیفه استادان دانشگاه تعریف کرده اند. تفاوت دانشگاه‌های جمهوری اسلامی با دانشگاه های دیگر در بحث تربیت و انسان سازی است؛ چراکه در بحث آموزش رویکرد مشابهی داریم. استاد دانشگاه اسلامی، کسی است که هم در حوزه آموزش و هم در حوزه تربیت، درخشش داشته باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: یک استاد انقلابی باید به عنوان مرجع علمی دانشکده خود شناخته شود؛ به عبارتی در حوزه های تخصصی مختلف، حرف اول و آخر را باید استادان انقلابی بزنند.

او گفت: در برخی از رشته های تخصصی، استادان ضد انقلاب به مرجع تبدیل شده اند؛ به شکلی که اکثر دانشجویان، آن استاد ضد انقلاب را به عنوان راهنمای پایان نامه های خود انتخاب می کنند و کتاب های آن ها مرجع آزمون ارشد و دکتری است. چرا باید یک استاد ضد انقلاب به مرجع و محور تبدیل شود و استادان انقلابی در حاشیه قرار بگیرند؟

وی ادامه داد: در زمان خفقان قبل از انقلاب، امام خمینی(ره) 2 کار انجام دادند که به انقلاب منجر شد. اولین کار این بود که در بحث آموزش، در حوزه علمیه درخشش داشتند؛ به شکلی که هرگاه یک مسئله خاص علمی پیش می آمد، همه به امام مراجعه می کردند.

حجت الاسلام کلانتری افزود: دومین کار مهم امام این بود که ایشان در امر تربیت هم سنگ تمام گذاشتند. به عبارتی امام عبد صالح خداوند به معنی واقعی بودند و شاگردان ایشان این امر را در وجود امام دیده بودند.

وی گفت: در دانشگاه دو کار مهم بر عهده استادان ما قرار دارد. اولین کار، آموزش در بالاترین سطح ممکن و دومین کار، پرورش و تربیت به عنوان یک وظیفه اصلی در دانشگاه اسلامی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: استادان هیأت علمی دانشگاه اسلامی باید تلاش کنند که سالانه چند مقاله علمی ارائه دهند؛ همچنین باید تلاش کنند که با دانشجویان خود ارتباط دوستانه ای داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 995606

وب گردی

وب گردی