رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به ژاپن سفر می کند

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به دعوت مقامات محلی و به منظور شرکت در اولین دور گفتگوهای دینی ایران و ژاپن با موضوع "جایگاه خانواده در اسلام و شینتو" و دیدار با برخی از مقامات عالی به ژاپن سفر می کند.

به گزارش ایسکانیوز، اولین دور گفتگوی دینی ایران و ژاپن به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با نودمین سالگرد آغاز روابط رسمی دو کشور ایران و ژاپن از سوی رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن و دانشگاه کوگاکان مهمترین دانشگاه آموزش و تربیت شینتوئی و با همکاری و حمایت مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و معبد ایسه به عنوان مهمترین و مقدس ترین معبد شینتوئی در شهر ایسه روز 20 بهمن ماه برگزار خواهد شد .
در این نشست علاوه بر دکتر ابراهیمی ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای عالی ادیان، افراد و دیگر افراد، مقامات و اساتید همچون رحمانی موحد سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در ژاپن، دکتر دیوسالار رایزن فرهنگی ایران در ژاپن، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حکیم الهی استاد دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم ساوادا معاون جامعه المصطفی(ص) العالمیه ژاپن، دکتر سانو استاد دانشگاه ریوکوکو و اسلام شناس، دکتر کی یوشی شیمیزو رئیس دانشگاه کوگاکان، دکتر تاکاشی ماتسوموتو مدیر گروه مطالعات شینتویی دانشگاه کوگاکان، دکتر ماساناری ایتایی استاد مرکز توسعه آموزشی دانشگاه کوگاکان و معاون رئیس، عالی مقام هیتوشی اوکائیچی رئیس پژوهشکده سازمان معابد شینتوئی(ایزدکده های) ژاپن، عالی مقام تاتسومی یوشیکاوا از مقامات عالی رتبه –مقام نه گی- شینتو (ایزدکده) ایسه، دکتر هاروئو ساکورائی استاد تحصیلات تکمیلی دانشگاه کوگاکان و ... به ارائه مقاله و سخنرانی خواهند پرداخت.
دکتر ابراهیمی در این سفر علاوه بر افتتاح و سخنرانی در اولین دور گفتگوهای دینی، با دکتر نوبوئو تاناکا رئیس بنیاد صلح ساساکاوا، دکتر ساواکا هانیو رئیس کتابخانه ملی مجلس ژاپن، دکتر کی یو شی شیمیزو رئیس دانشگاه کوگاکان دیدار و در خصوص توسعه روابط فرهنگی، علمی و دانشگاهی به تبادل نظر خواهد پرداخت.
از دیگر برنامه های ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این سفر دیدار با جمعی از ایرانیان مقیم و مقامات محلی در جشن روز ملی و به صورت جداگانه سخنرانی در نشست صمیمانه با جمعی از ایران شناسان و اسلام شناسان ژاپنی خواهد بود.
رایزنی فرهنگی پیش از این هم در مرداد ماه سال 1397، اولین هم اندیشی گفتگوهای دینی اسلام و شینتو را در دانشگاه سسنشو برگزار کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 995608

وب گردی

وب گردی