صدور مجوز تاسیس 50 دفتر تشکل دانشجویی در دانشگاه آزاداسلامی

مدیر اداره تشکل های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طی یک سال گذشته بیش از 50 تشکل دانشجویی در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس شده است که در قالب اتحادیه های دانشجویی سراسر و اختصاصی دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می کنند.

محمد قربانی گلشن‌آبادی مدیر اداره تشکل های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی درگفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درخصوص مجوز تاسیس تشکل های دانشجویی گفت: طی یک سال گذشته بیش از 50 تشکل دانشجویی در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس شده است.

قربانی با اشاره به روند تاسیس تشکل دانشجویی، تصریح کرد: به دلیل وجود قوانین سختگیرانه در کشور تاسیس یک تشکل دانشجویی قدری دشوار و زمان بر است.

مدیر اداره تشکل های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فاکتورهای تاسیس تشکل های دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی، بیان کرد: داشتن اساسنامه روشن و صریح، داشتن پایگاه مستقر در دانشگاه، حمایت حداقل 3 درصد از دانشجویان واحد مربوطه دانشگاه آزاداسلامی از شرایط صدور مجور تاسیس تشکل های دانشجویی است. همچنین اعلام حمایت دانشجویان باید به صورت امضاء باشد تا کاملا مشخص شود کدام دانشجوی از کدام تشکل حمایت می کند.

در ادامه وی افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی 3 اتحادیه بزرگ دانشجویی اختصاصی و ویژه وجود دارد که دفاتر آنها فقط در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مستقر است و به اتحادیه های اول، دوم و سوم موصوف هستند.

قربانی اذعان کرد: در طی یک سال گذشته، چهار اتحادیه بزرگ دانشجویی که در سراسر دانشگاه های کشور فعال هستند، اما در برخی از واحدهای دانشگاه های آزاد اسلامی دایر نبودند، آغاز به فعالیت کردند که با فعالیت های بیشتر و پویاتر در خدمت جریان دانشجویی باشند.

مدیر اداره تشکل های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: از 50 دفتر تشکلی تاسیس شده در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، برخی از آنها در قالب اتحادیه های سراسری دانشجویی و برخی نیز در قالب اتحادیه های اختصای دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفتند. در کل از لحاظ کمی و کیفی به تشکل های دانشجویی دانشگاه اضافه شده است.

وی در خصوص توانمندسازی تشکل های دانشجویی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در جهت تقویت جریان دانشجویی دوره هایی را تحت عنوان اردوی آموزشی تشکیلاتی «حیات طیبه» در سراسر کشور برگزار می کند.

قربانی در خصوص اردوهای «حیات طیبه»، عنوان کرد: قریب به 5 هزار دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در این دوره ها شرکت کردند که نتیجه و خروجی آن در روز 16 آذر(روز دانشجو) امسال کاملا مشهود بود که باشکوه تمام بیشترین برنامه های دانشجویی و مناسبتی این روز خاص در دانشگاه آزاداسلامی برگزار شد.

مدیر اداره تشکل های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: در حوزه خواهران تشکل های دانشجویی دوره هایی با عنوان «مومن انقلابی» در تابستان برگزار شد. در این اردو 220 دانشجوی دختر دانشگاه آزاد عضو تشکل های دانشجویی در هتل فرهیختگان طی سه روز مورد آموزش قرار گرفتند. زمان بعدی برگزاری این دوره در فرودین ماه است.

وی در خصوص حوزه استادی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه استادی دوره های آموزشی و تشکیلاتی با عنوان طرح شهید شهریاری را با حضور 400 استاد خانم و آقا عضو هیات علمی دانشگاه به مدت یک هفته و طی جلسات گوناگون مورد آموزش قرار داده است.

در پایان قربانی خاطر نشان کرد: برآیند کار و فعالیت جریان دانشجویی باید به سمت جمع بندی و شبکه سازی نیروهای انقلابی، متعهد و متخصص دانشگاهی پیش برود تا با ایجاد گروه، همفکری و هم اندیشی به ارائه راهکار برای حل مسائل کشور ختم شود. همچنین فضای علمی و فرهنگی دانشگاه پویاتر و بانشاط تر باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 995619

وب گردی

وب گردی