اجرای طرح فانوس به همت معاونت علمی ریاست جمهوری و کمیته امداد امام خمینی(ره)

ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی با معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) به‌منظور رونق کسب‌وکارهای نوین در حوزه صنایع خلاق و دانش‌بنیان تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد. در این تفاهم‌نامه به مشارکت کسب‌وکارهای خلاق و دانش‌بنیان به‌ویژه برای اقشار آسیب‌پذیر توجه شده است.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، محمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز و حجت‌الله عبدالملکی معاون اشتغال و و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) باهدف تسهیل در ترویج و اطلاع‌رسانی کسب‌وکارهای نوین در حوزه صنایع خلاق و دانش‌بنیان و همچنین توسعه اشتغال برای اقشار آسیب‌پذیر (با عنوان طرح فانوس) تفاهم‌نامه ای به امضا رساندند.

هدف از امضا این تفاهم‌نامه هم‌افزایی با استفاده از ظرفیت طرفین برای توسعه اشتغال پایدار اقشار آسیب‌پذیر، به‌ویژه فارغ‌التحصیلان آنان است. توسعه کسب‌وکار شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان از مسیر توسعه خدمات و تولیدات افراد تحت پوشش کمیته امداد دیگر هدف این تفاهم‌نامه میان معاونت علمی و کمیته امداد است.

مشارکت در ساماندهی و ارائه خدمات به استارتاپ های فعال در حوزه صنایع خلاق و دانش‌بنیان مرتبط با کمیته امداد از جمله اهداف امضا این تفاهم‌نامه است. همچنین این تفاهم‌نامه به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های کمیته امداد برای معرفی و عرضه محصولات و خدمات شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان امضا شده است.

در پی این تفاهم‌نامه به‌منظور پیگیری اجرای طرح فانوس (همچنین توسعه اشتغال برای اقشار آسیب‌پذیر) دبیرخانه‌ای دائمی به انتخاب ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی تشکیل می‌شود. این دبیرخانه در نظر دارد ضمن هماهنگی مستمر عوامل مرتبط، به صورت پیوسته مسیر جذب و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق و مددجویان کمیته امداد را پیگیری کند. همچنین همکاری میان این ستاد و کمیته امداد و در صورت نیاز با سایر سازمان‌ها و نهادها در اجرای طرح فانوس از طریق این تفاهم‌نامه مدیریت می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 995622

وب گردی

وب گردی