طلای کثیف انرژی پس می‌دهد

"پسماند "واژه ای بودار و دوست نداشتنی حتی در قالب یه کلمه ، به مجموعه ای از مواد دورریختنی و زباله شکل گویند که دیگر قابل استفاده نیستند البته تا زمانی که مدیریت نشده اند .

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، آیا تا به حال به این فکر کرده ایم که در طول یک روز چقدر پسماند یا زباله تولید می کنیم و ایا به سرنوشت این پسماندها ذره ای اندیشیده ایم ؟

ما همیشه و به صورت مستمر به تولید پسماند و زباله پرداخته ایم و از آینده این مهم با ارزش گریخته ایم و اینجا نقش پررنگی از یک ناجی با عنوان " مدیریت پسماند " نمایان می شود تا به داد زندگی روزمره مان برسد.

اهمیت بهره وری از پسماندها این روزها دغدغه بسیاری از مسوولان و متخصصان شده تا استفاده بهینه ای از این طلای کثیف داشته باشند .

در این راستا برخی از نهادها ازجمله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برآن شدندتا از طرح های مطالعاتی در خصوص بهره وری از زباله و پسسماندها حمایت کنند .

کامبیز مهدی زاده فرساد دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی درباره استفاده مجدد از پسماندها اظهار کرد : در حوزه انرژی های تجدیدپذیر ظرفیت و پتانسیل های خوبی برای کار وجود دارد که حوزه پسماند نیز یکی از این ظرفیت های مناسب است که باید به آن بیشتر پرداخته شود و بهره وری های لازم برای تولید انرژی این منبع مفید انجام شود .

وی همچنین به انجام طرح جامع مطالعاتی پسماند شهر ورامین اشاره کرد و گفت : با همکاری فرمانداری ورامین و شهرداری این شهر ودانشگاه خوارزمی این طرح جامع مطالعاتی برای استفاده بهینه از پسماندهای موجود بررسی و اجرایی شد .

دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی در نشستی مشترک با فرماندار و شهردار شهر ورامین با اشاره به ضرورت توسعه علم و فناوری در گستره جامعه و زندگی مردم بیان کرد : با توجه به ظرفیت های خوب موجود در کشور از جمله نیروی انسانی جوان و خلاق و نوآوری های آنها باید از این پتانسیل ها در جهت توسعه فناوری استفاده شود .

وی از ایجاد کارخانه های نو آوری که اخیرا توسط معاونت علمی در شهرها و استان های مختلف انجام شده به عنوان فرصتی برای توسعه فعالیت های استارتاپی و شرکت های دانش بنیان یاد کرد .

همچنین حسین کاغذلو فرماندار ورامین در این نشست به وجود ظرفیت های مناسبی در حوزه پسماند و فاضلاب تاکید کرد و گفت : در شهر ورامین کوهی از پسماندها بدون استفاده باقی مانده و هیچ فرآیندی بر روی آنها انجام نشده که باید از روش های نوینی برای بهره وری دوباره از این پسماندها استفاده شود .

وی درادامه گفت : باید از طرح ها و ایده های نو در حوزه پسماند و فاضلاب حمایت شود تا اقتصادی پویا داشته باشیم وگامی در جهت منفعت شهر و سالم سازی محیط زیست برداریم .

انتهای پیام/

کد خبر: 995625

وب گردی

وب گردی