ابلاغ رشته‌های تحصیلی متناسب با روحیات بانوان به وزارت علوم

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: دانشگاه‌‌های کشور ظرفیت مناسبی برای طرح ایده به منظور حل مشکلات کشور دارند و این کار از طریق انتقال علم استادان به مدیران و انتقال تجربه مدیران به استادان امکان‌پذیر است.

حسن بنیانیان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: دانشگاه‌ های کشور ظرفیت مناسبی برای طرح ایده به منظور حل مشکلات کشور دارند و این کار از طریق انتقال علم استادان به مدیران و انتقال تجربه مدیران به استادان امکان‌پذیر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره الزامات توسعه زیرساخت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها، اظهار کرد: تعمیق معرفت دانشگاهیان، از مهم‌ترین نکات در مباحث فرهنگی به شمار می آید و لازم است در نخستین گام با نشست‌های عالمانه و تمهیداتی که مصلحت است، عمق دانش استادان، رئیسان و معاونان واحد های دانشگاهی را افزایش داد.

در ادامه وی در خصوص تخصیص رشته های تحصیلی متناسب با روحیات بانوان، گفت: مسئولین دانشگاهی و کشوری اگر قصد خدمت به بانوان جامعه را دارند باید رشته های تحصیلی و مشاغل نرم افزاری و فکری که نیازمند حوصله بسیار است را در حوزه زنان پیش ببرند و مشاغل مهندسی مانند معدن و مکانیک که با جسم و روح بانوان همخوانی و هماهنگی ندارد را به مردان واگذار کنند.

بنیانیان اذعان کرد: بخشی از تولید علم؛ یعنی متناسب با ظرفیت ها و طبیعت آدم ها از آنان بهره برداری دانشی انجام دهیم. در این راستا با توضیح، تبیین و ضابطه گذاری باید به بانوان تفهیم کنیم که مشاغل و رشته‌های دانشگاهی آرام آرام روح بانوان را خشن و ویژگی های مردانه را در آنان تقویت می کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اصل مطالبه گری، تصریح کرد: در فضای دور از شعار زدگی، دانشجویان دختر باید مطالبهگر تخصیص رشته تحصیلی و مشاغل مرتبط با خصوصیات خود باشند.

وی افزود: نظر به نفوذ کلام و تبیین مسائل توسط دکتر ولایتی و تحولاتی که در حال رخ دادن است ما خوش‌بین هستیم ایجاد رشته های اختصاصی بانوان در فضای دانشگاه های آزاداسلامی به زودی اتفاق افتد.

بنیانیان با اشاره به مبحث پالش گری، گفت: ساماندهی رشته های دانشگاهی در حوزه جغرافیایی و مقاطع مختلف تحصیلی با برنامه ریزی و پالش جدی رشته ها به صورت جدی رخ دهد.

این مسئول عنوان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی توانایی این را دارد که این مصوبه را به وزرات علوم ابلاغ کند، اما امیدوار هستیم قبل از ابلاغ، مطالبه گری صورت بگیرد و این طرح دوباره در جریان و بررسی قرار گیرد.

وی در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی برای جریان دانشگاهی گفت: علی رغم اینکه نقدهای بسیاری به توسعه کمی مطرح است، وجه آثار منفی آن بسیار کم تر از بخش منفی است. آثار منفی توسعه مربوط به آمار توسعه نیست بلکه توسعه بدون برنامه ریزی و نامناسب ما را به این نقطه رسانده است.

بنیانیان عدالت آموزشی را دستاورد بعدی انقلاب دانست و گفت: عدالت آموزشی یعنی فردی که در شهرستان زندگی می کند و امکان نقل مکان و سکونت در تهران را ندارد، می‌تواند در دانشگاه‌های شهر خود به تحصیل بپردازد.

انتهای پیام/

کد خبر: 995628

وب گردی

وب گردی