دانشگاه آزاد اسلامی موجب توسعه فرهنگ علمی و آکادمیک کشور شده است

مدیر امور پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: علی رغم نقدهایی که ازلحاظ کمیت گرایی به دانشگاه آزاد اسلامی شده، اما این دانشگاه از لحاظ کیفیت در بسیاری از بخش ها مانند آموزش الکترونیک بسیار بهتر از دانشگاه های برتر دولتی عمل کرده است.

دکتر علی خورسندی مدیر امور پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: اگر بخواهیم به صورت منطقی و منصفانه عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی را در سال های اخیر بررسی کنیم، درمی یابیم که در برخی حوزه ها بسیار موفق عمل کرده اما در برخی بخش ها نیز عملکرد خیلی خوبی نداشته است.

وی ادامه داد: همچنین دانشگاه آزاد اسلامی در رشد و توسعه فرهنگ علمی و آکادمیک موثر عمل کرده است زیرا در حال حاضر خیل عظیمی از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی را در بسیاری از جایگاه های مهم مدیریتی و تصمیم گیری می بینیم که هر کدام در جایگاه خود بسیار موثر عمل کرده اند.

خورسندی تصریح کرد: همچنین دانشگاه آزاد اسلامی در رشد و غنای فرهنگ کشور نیز تاثیر بسزایی داشته است. بنده اساتید و متخصصان زیادی را می شناسم که فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی هستند و در مراکز علمی و مراجع معتبر جهان فعالیت های علمی و پژوهشی بسیار برجسته ای داشته اند.

وی افزود: علی رغم نقدهایی که از لحاظ کمیت گرایی به دانشگاه آزاد اسلامی شده، از لحاظ کیفیت در بسیاری از بخش ها مانند آموزش الکترونیک بسیار بهتر از دانشگاه های برتر دولتی عمل کرده است.

خورسندی بیان کرد: در زمینه تعاملات علمی و پژوهشی باید بگویم که متاسفانه اکثر دانشگاه های ما جزیره ای عمل می کنند و این موضوع تنها به عدم همکاری دانشگاه آزاد و دولتی محدود نمی شود بلکه دانشگاه های سراسری هم تعاملات و هم افزایی خوبی با هم ندارند و این یک معضل بزرگ در جامعه علمی و دانشگاهی ما محسوب می شود که باید برای آن راهکارهای اساسی اندیشید.

وی در ادامه گفت: بسیاری از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در واحدهای برجسته دانشگاه آزاد مانند واحد علوم و تحقیقات، کرسی های استادی برگزار می کنند و این موضوع می تواند اتفاق خوبی برای هر دو طرف باشد.

خورسندی در خصوص طرح پایش دانشگاه آزاد اسلامی نیز اظهار کرد: در واقع این طرح چیزی شبیه سیاست گذاری قطب بندی های وزارت علوم است که البته موفقیت خاصی از آن حاصل نشد. اما با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های دانشگاه آزاد اسلامی در بسیاری از حوزه ها قطعا می توان با برنامه ریزی و اجرای درست و منطقی سیاست ها در راستای ارتقای بخش پژوهش و فناوری کشور گام های موثری برداشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 995638

وب گردی

وب گردی