توسعه پایدار در جامعه با رونق و توسعه گردشگری حاصل خواهد شد

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به آمادگی این اداره‎کل برای حضور مؤثر و فعال در دوازدهمین نمایشگاه بین‎المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، از معرفی ظرفیت‎های گردشگری ویژه استان در حوزه‎های سلامت، دریایی و جنگ در این نمایشگاه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، غلام شجاعی گفت: حضور خوزستان در دوازدهمین نمایشگاه بین‎المللی گردشگری و صنایع وابسته فرصتی طلایی برای معرفی هرچه باشکوه‎تر فرهنگ، هنر و ظرفیت‎ها و جاذبههای گردشگری استان است.

او در ادامه با تأکید بر اینکه نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته فرصت مهم و خوبی است تا خوزستان ظرفیتهای گردشگری خود را به عموم مردم داخل کشور و حتی گردشگران خارجی نشان دهد افزود: در نمایشگاه امسال ۶۶۰ شرکت ایرانی و ۵۷ شرکت خارجی از ۱۲ کشور نیز حضور خواهند داشت که خوشبختانه ما نیز با اطلاعرسانی مناسب و حساسیتهای همکاران در مجموعههای معاونت گردشگری و همچنین روابط عمومی ادارهکل میراث فرهنگی خوزستان، تاجایی که در توانمان بود شرایط و زمینه رابرای حضور فعال، هدفمند و مؤثر در این نمایشگاه مهیا کردهایم.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با بیان این‎که نمایشگاه امسال با شعار "گردشگری و تحول دیجیتال" برگرار خواهد شد گفت: امروزه در حداکثر مواقع انتقال و مبادله اطلاعات از راه صنعت دیجیتال انجام می‎شود که جزو به صرفه‎ترین راهها در این زمینه محسوب میشود و می‎توان با بهره‎مندی از این صنعت، جاذبه‎های گردشگری، توانمندی‌ها و خدمات تأسیسات و مؤسسات گردشگری، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و همچنین دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان را به عموم مردم در سراسر کشور معرفی کرد.

وی گفت: باتوجه به شعار امسال نمایشگاه سعی خواهیم کرد با نمایش ویدیوهای ویژه و پخش فیلمها و عکس‎های متفاوت و جذاب از جاذبههای مختلف استان در قالب ویدئووال، بخشی از ظرفیتهای خوزستان را که شاید در فرصتهای قبلی کمتر به آن پرداخته شده بود را به نمایش بگذاریم.

شجاعی با اشاره به این‎که طی ماه‎های قبل برای حضور قدرتمند در این نمایشگاه جلساتی را به ویژه با بخش خصوصی برگزار کرده بودیم افزود: اساساً نمایشگاه گردشگری عرصه توانمندیها و ظرفیتهای بخش خوصی است و ما به عنوان نهاد دولتی و سیاست‎گذار، تسهیل‎کننده این کار هستیم. خوشبختانه پیرو جلساتی که داشتیم انجمن‎ها وسازمان‎های میراث فرهنگی و گردشگری، تشکلها و نیز بخش خصوصی به عنوان حامی در راستای برگزاری نمایشگاه ‎وارد کار شدند.

او ادامه داد: جلساتی را نیز با مؤسسات گردشگری، راهنمایان تور، دفاتر خدمات مسافرتی و نیز سرمایهگذاران بخش خصوصی برای به عرصه گذاشتن ظرفیتهای گردشگری استان در دوازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران برگزار کردیم که درابین زمینه مقدمات کار فرآهم شده است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان بیان کرد: خوزستان امسال با بهره‌مندی از غرفه‎ای به مساحت ۴۰۰ متر مربع در سالن B38 به طور متمرکز به ارائه برنامههای متنوع خود خواهد پرداخت.

وی از اختصاص حدود 90 درصد از فضای غرفه اداره‎کل میراث فرهنگی استان به بخش خصوصی خبر داد و افزود: با اطلاع‎رسانی انجامشده بخشی از این 90 درصد به تأسیسات اقامتی هتل‎ها و بخشی دیگر نیز به سرمایه‎گذاران بخش خصوصی و دفاتر خدمات مسافرتی اختصاص خواهد یافت.

شجاعی در ادامه به برنامه‎های تدارک دیده شده از سوی غرفه خوزستان در نمایشگاه اشاره و عنوان کرد: دفاتر خدمات مسافرتی به عنان مؤسسات گردشگری و اتحادیه هتلداران به عنوان تأسیسات گردشگری دارای انجمن هستند که به نمایندگی از انجمن صنفی استان در غرفه حضور خواهند داشت تا همه ظرفیتهای گردشگری استان را از شمال گرفته تا جنوب و سایر مناطق خوزستان به معرض نمایش عموم گذارند.

او با بیان این‎که دو گروه عمده آئینی در استان خوزستان وجود دارند که از هر دوی آنها برای حضور و اجرای برنامه در این نمایشگاه دعوت کردهایم ادامه داد: یکی از این گروه‎ها، گروه آئینی عربی"میسان" و گروه دیگر، گروه بختیاری "لامردون" هستند؛ ضمن این‎که قرار است سیاه چادر بختیاری و مضیف عربی را نیز در غرفه برپا کنیم که در مضیف عربی خوزستان با ارائه مراسم آیینی و ثبتملیشده قهوه‌خوری از حاضران و مهمانان پذیرایی خواهد شد.

سرپرست معاونت گردشگری ادارهکل میراث فرهنگی خوزستان افزود: این استان در همه حوزه‎های گردشگری به ویژه گردشگری سلامت، گردشگری دریایی و گردشگری جنگ دارای ظرفیتهای والایی است که سعی داریم ظرفیت‎های ویژه این سه حوزه از گردشگری رابه نحو احسن در نمایشگاه تهران به بازدیدکنندگان محترم ارائه کنیم.

وی ضمن این‎که از گردشگری به عنوان صنعتی بین‎‎بخشی یاد کرد و همه رویدادها و جاذبه‎ها را به نوعی با گردشگری مرتبط خواند گفت: توسعه پایدار در جامعه با رونق و توسعه گردشگری حاصل خواهد شد و بهترین ابزار برای گردشگری نیز ابزار اطلاعات و ارتباطات است؛ بنابراین از تمام جوانان، سازمان‎های مردمنهاد، بخشهای خوصی و سایر بخش‎هایی که علاقه‎مند به حوزه گردشگری در استان هستند تقاضا داریم که برای اطلاع رسانی به همشهریان خوزستانی و همشهریانی که ساکن تهران هستند تلاش کنند.

شجاعی در پایان ضمن تجلیل از همه دست‌اندرکاران میراث فرهنگی استان برای آماده‌سازی غرفه خوزستان از عموم مردم و بازدیدکنندگان این نمایشگاه دعوت کرد تا از غرفه خوزستان دیدن کنند.

گفتنی است؛ دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته با هدف معرفی زمینه‌ها و ظرفیت‌های صنعت گردشگری ایران با حضور سازمان‌ها، شرکت‌ها و نهادهای داخلی و خارجی فعال در حوزه گردشگری، از 23 تا 26 بهمنماه 97 در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‎المللی تهران برپا خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 995701

وب گردی

وب گردی