وام‌های دانشجویی بعد از انقلاب، سه برابر افزایش داشته است

مشاور وزیر علوم و رییس صندوق رفاه دانشجویان از رشد ۱۱ تا ۱۷۷ درصدی مبلغ وام‌های دانشجویی خبر داد و گفت: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، ۴ نوع وام دانشجویی پرداخت می‌شد که این عدد امروز به ۱۲ نوع وام افزایش یافته است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از ایسنا، مهندس ذوالفقار یزدانمهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ضمن بیان این مطلب با اشاره به افزایش مبلغ وام‌ها و هدفمند سازی پرداخت تسهیلات دانشجویی با شعار " هیچ دانشجویی نباید به خاطر فقر مالی ترک تحصیل کند، اظهار کرد: ارائه تسهیلات هدفمند، مؤثر و متناسب با نیاز واقعی دانشجویان یکی از اهداف وزارت علوم است بطوریکه انواع وام قابل پرداخت به دانشجویان از ۴ نوع وام از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به ۱۲ نوع افزایش یافته است.

وی در ادامه وام ویژه دکتری، ضروری و مسکن را مهم‌ترین تسهیلات پرداختی به دانشجویان برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر به طور متوسط ماهیانه ۷۷۰ هزار تومان به دانشجویان وام ویژه دکتری، سه میلیون وام ضروری، ۲۱ میلیون وام ودیعه مسکن متاهلی در شهرهای بزرگ پرداخت می‌شود که البته مبلغ آن در شهرهای کوچک ۹ میلیون تومان است. همچنین به دانشجویان نخبه نیز ۱۱ میلیون تومان ودیعه مسکن پرداخت می‌شود. اما بطور کلی مبلغ وام‌های دانشجویی ۱۱ تا ۱۷۷ درصدی رشد داشته است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اظهار کرد: ایجاد و تقویت ۲۲۴ صندوق خیریه دانشجویی و پرداخت وام شرافتی به دانشجویان کم بضاعت، پوشش و پاسخگویی صددرصدی به تقاضای وام دانشجویان واجد شرایط، افزایش اطمینان بخش ذخایر استراتژیک، IT محور شدن خدمات صندوق رفاه دانشجویی بطوریکه همزمان ۲۲۷ هزار نفر می‌توانند خدمات دریافت کنند، افزایش ارتقا سطح کیفی خوابگاه‌های دانشجویی و جبران بخشی از کمبود ظرفیت سراهای دانشجویی با شعار "هیچ دانشجویی نباید پشت در خوابگاه بماند از مهم‌ترین اقدامات صندوق رفاه دانشجویان در حوزه رفاه دانشجویی است.

یزدانمهر همچنین در پایان خاطر نشأن کرد: ایجاد و نگهداری بیش از ۸۷۰ خوابگاه دانشجویی و رتبه بندی آنها، ارتقا سطح کیفی ۱۰۰ سرای دانشجویی با اعتباری بالغ بر ۲۴۱ میلیارد تومان، ایجاد ظرفیت و برنامه ریزی برای مشارکت با بخش خصوصی و ایجاد ۵۸۷ خوابگاه متاهلی و مجردی جدید، ارتقا کیفیت خدمات تغذیه دانشجویی، رتبه بندی آشپزخانه‌ها و سالن‌های غذاخوری و ارتقا سطح کیفی و همچنین صنعتی سازی تعداد قابل توجهی از آشپزخانه‌ها و راه اندازی بیش از ۸۰ رستوران مکمل در دانشگاه‌ها با هدف افزایش رقابت در کیفیت و تنوع غذای دانشجویی از دیگر خدمات وزارت علوم در حوزه رفاهی و دانشجویی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 995708

وب گردی

وب گردی