دانشگاه‌های علوم پزشکی در مقاطع تخصصی صاحب شورای صنفی شدند

رئیس اداره رفاهی وزارت بهداشت با اشاره به پایان روند برگزاری انتخابات شوراهای صنفی گفت:‌ دانشگاه‌های علوم پزشکی در مقاطع تخصصی صاحب شورای صنفی شدند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت (مفدا)، علی محمدی فیض آباد با بیان این خبر افزود: پیرو ابلاغ آیین‌نامه جدید شوراهای صنفی دانشجویان و دستیاران دانشگاه / دانشکده‌های علوم پزشکی کشور انتخابات شورای صنفی دستیاری در دانشگاه‌ها ، آذرماه برگزار شد.

وی افزود: به خاطر همزمانی آزمون و اعلام نتایج مقاطع دستیاری و Ph.D با انتخابات شورای صنفی که در آیین نامه اردیبهشت ماه تعیین شده است، این دوره به صورت استثناء برای دانشجویان مقاطع تخصصی با عنایت به بخشنامه مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت باید توسط دانشگاه‌ها تا پایان آذرماه ۹۷ انجام می‌شد و احکام دانشجویان منتخب این دوره نیز تا اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ معتبر خواهد بود.

رئیس اداره رفاهی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: ۲۲ دانشگاه در این مقطع فاقد دانشجو هستند و با توجه به بخشنامه ارسالی، فقط در ۱۸ دانشگاه انتخابات این مقاطع برگزار و اسامی منتخبین و دبیران برای این اداره کل ارسال شده است.

وی افزود: مابقی دانشگاه‌ها با عدم استقبال از سوی دانشجویان مواجه بوده‌اند و یا بر اساس مستندات به دست آمده متاسفانه علیرغم تاکید معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت هیچگونه اطلاع رسانی و یا فعالیتی در این خصوص انجام نداده‌اند که در پایش برنامه عملیاتی سالانه این مساله لحاظ خواهد شد.

محمدی، هدف از تشکیل شورای صنفی دانشجویان را ایجاد بستری مناسب برای تقویت همفکری و مشارکت دانشجویان در امور صنفی و پیگیری حقوق دانشجویان برشمرد و گفت: جلسات شورای مرکزی مجمع دبیران شوراهای صنفی دانشجویان مستمر در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 995719

وب گردی

وب گردی