تولید پرینتر سه‌بعدی فوق‌العاده سریع

محققان دانشگاه «برکلی» در کالیفرنیا روشی ابداع کرده اند که با استفاده از «نور» اشیا را به سرعت چاپ کنند.

به گزارش گروه علم‌وفناوری ایسکانیوز و به نقل از «futurism.com»، به طور معمول پرینترهای سه بعدی برای چاپ اشیاء، لایه به لایه آنها را با لیزر چاپ می کنند.هر چه شیئی که قرار است چاپ شود بزرگتر باشد زمان چاپ شدن آن نیز طولانی‌تر می شود. محققان دانشگاه «برکلی» در کالیفرنیا، روشی ابداع کرده‌اند که با استفاده از «نور» اشیا را با پرینتر 3بعدی و با سرعت چاپ کنند.این پرینتر انقلابی در میان پرینترهای 3بعدی ایجاد خواهد کرد و نسل 2.0 آنها نامیده میشود.

این پرینتر بسیار شبیه تکثیر کننده‌های سریال «پیشتازان فضا» که در دهه 1960 پخش می شد، است.

این دستگاه به جای یک چاپگر 3بعدی معمولی ، مانند یک دستگاه سی تی اسکن متصل به کامپیوتر کار می‌کند. این دستگاه اشیا را از زوایای مختلف برای ایجاد یک تصویر سه بعدی اسکن می کند.سپس با استفاده از رزین هایی که داخل لوله هایی که به دستگاه متصل هستند چاپ می شود. برخلاف سایر چاپگر 3بعدی که لایه به لایه اشیا را چاپ می کنند این پرینتر به سرعت و با استفاده از نور Tمدل مورد نظر را تولید می کنند.این پرینتر می تواند مجسمه «اندیشه گر» اثر « آگوست رودن» را در دو دقیقه چاپ کند.رزین باقی مانده مجددا قابل استفاده هستند.

این پرینتر در حال حاضر دارای محدودیتی‌هایی است و اشیا تولید شده توسط آن کوچک هستند و رزین خاصی باید در آن استفاده شود. در حال حاضر، تنها اشیاء کوچک و چند سانتی متری می توانند تولید شوند و سطوح باید کمی صاف باشند.

با استفاده از این تکنولوژی در آینده، مدل های جراحی، لنز و غیره را می توان به سرعت تولید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 995720

وب گردی

وب گردی