بعد از سال ها ثبت یک «اولین» در چرنوبیل

33 سال از زمان فاجعه چرنوبیل گذشت.در چرنوبیل، که به عنوان بزرگترین فاجعه هسته ای در تاریخ بشریت ثبت شده است، پس از سال ها یک کشف مهم صورت گرفت.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بعد از گذشت سالها ، آثار زندگی در چرنوبیل یافت شد! 33 سال قبل در تاریخ 26 آوریل 1986 و در انفجار هسته ای در چرنوبیل، شهر «پرپیات» به حال خود رها شد.بدلیل وجود تشعشعات زیاد رادیواکتیو در این شهر و اطراف آن، در طی 33 سال گذشته هیچ نشانه ای از زندگی در این شهر و حومه آن مشاهده نشده بود.

«جیمز بیلی» دانشمندی که در حال تحقیق در مناطق اطراف چرنوبیل است توانسته کشف مهمی را ثبت کند.

«بیلی»، که تعدادی دوربین و سنسورهای حساس به حرکت را در شهری که هنوز ورود به آن ممنوع و خطرناک است قرار داده است به این ترتیب او توانسته ، اثرات مختلفی از زندگی را در منطقه ای کشف کند که هیچ نشانه ای از زندگی را به مدت 33 سال به خود ندیده است.

با توجه به تحقیقات «بیلی»، او توانست در شهر چرنوبیل عکس های حیوانات مانند گرگ، سمور آبی، عقاب، کلاغ و راکون را تصویر برداری کند.

این جانوران در منطقه باتلاقی و جنگلی منطقه متروک زندگی می کنند و به این ترتیب بعد از 33 سال حیات به این منطقه برگشته است.

علاوه بر این، لک لک سیاه، جغد و گونه ای از خرس قهوه ای که در طبیعت بسیار نادر هستند نیز در منطقه ذکر شده دیده شده اند.

افزایش جدی در تعداد حیوانات!

بر اساس تحقیقات صورت در منطقه ای به وسعت 4200 کیلومتر مربع، باوجود تشعشات رادیو اکتیوی که می تواند در چند ثانیه باعث مرگ انسان بشود، تعداد حیوانات وحشی که در این منطقه زندگی می کنند، به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

البته، در حال حاضر، اثرات تابش رادیواکتیو بر زندگی حیوانات منطقه ناشناخته است.

در زیر می توانید برخی از تصاویر ثبت شده را ببنید

انتهای پیام/

کد خبر: 995733

وب گردی

وب گردی