دانشگاه آزاد اسلامی، از ایده ها و طرح های نو حمایت می کند

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به سیاست و رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر تجاری سازی علوم، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از ایده ها و طرح های نو در استارتاپ ها حمایت می کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد اراک، دکتر مرتضی قاسمی در پیش رویداد اولین استارتاپ ویکند سلامت که در سالن اجتماعات آیت الله هاشمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از سیاست ها و رویکردهای مهم دانشگاه آزاد اسلامی تجاری سازی علوم است، گفت: برگزاری استارتاپ ها و حمایت از ایده های نو یکی از بسترهای مهم این امر است که خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی در این عرصه پبشتاز بوده است.

وی ادامه داد: علاوه بر واحدهای دانشگاهی، مدارس سما در این عرصه پیشتاز بوده و در نمایشگاه ها مختلف، اختراعات و دستاوردهای مهمی در حوزه علم و تکنولوژی داشته اند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان تصریح کرد: رشد و تعالی نیاز به خلاقیت دارد و این خلاقیت با ایجاد طرح های بدیع شکوفا می شود که استارتاپ ویکند سلامت، ابزاری برای توانمند کردن افراد در خلاقیت است.

قاسمی با اشاره به اینکه اولین استارتاپ ویکند سلامت 8 الی 9 اسفندماه سال جاری برگزار می شود، گفت: برای حمایت هر چه بیشتر از ایده ها و طرح های نو، دانشگاه آزاد اسلامی با ارگان ها و نهادهای مختلفی وارد گفت و گو شده است، که یکی از این نهادها پارک علم و فن آوری استان است.

وی ادامه داد: پارک علم و فن آوری استان اعلام آمادگی کرده است که سه ایده برتر این استارتاپ علاوه بر اینکه برای تجاری سازی در این پارک مستقر می شود، تسهیلاتی مبنی بر وام 180 میلیون تومانی با اقساط 24 ماهه و با بهره کم در اختیار صاحبان ایده های برتر قرار خواهد داد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی اولویت اصلی خود را برای حمایت از ایده ها و طرح های نو قرار داده است، گفت: قرار است برای حمایت از ایده های برتر که در این استارتاپ مطرح می شوند علاوه بر تسهیلاتی از صندوق کار آفرینی امید، به ایده برتر اول 800 هزار تومان، ایده برتر دوم 600 هزار تومان و ایده برتر سوم 400 هزار تومان تعلق گیرد.

قاسمی در پایان با اشاره به اینکه استارتاپ ویکند سلامت با مشارکت معاونت فرهنگی دانشجویی این واحد دانشگاهی و با همکاری باشگاه پژوهشگران جوان واحد اراک برگزار خواهد شد، گفت: محورهای این استارتاپ شامل سلامت و سبک زندگی، مراقبت و توانبخشی، تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی، نانو تکنولوژی و بیو تکنولوژی، سامانه ها و سیستم هوشمند و سلامت، سلامت و تغذیه، فن آوری اطلاعات و ارتباطاتی در سلامت، آموزش و تجهیزات آموزشی در سلامت و طب مکمل است.

گفتنی است، در این پیش رویداد 170 نفر از دانشجویان واحدها و دانش آموزان مراکز سما استان حضور داشته و کامران محبوبیان رئیس انستیتوی ملی بازی رایانه ای در خصوص استارتاپ ها و طرح های نو در این مراسم، سخنرانی می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 995742

وب گردی

وب گردی