دیدار رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با رییس بنیاد صلح ساساکاوا

دکتر ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز جمعه 19 بهمن ماه با دکتر نوبوئو تاناکا رئیس بنیاد صلح ساساکاوا دیدار و در خصوص توسعه همکاری ها به ویژه در اجرای نشست های تخصصی، آغاز گفتگوهای فرهنگی و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری به بحث و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن، دکتر ابراهیمی در ابتدای این دیدار که رحمانی موحد سفیر ایران در ژاپن، دیوسالار رایزن فرهنگی و دکتر بنی هاشمی رایزن علمی سفارت کشورمان در ژاپن نیز حضور داشتند با اشاره به جایگاه مهم بنیاد صلح ساساکاوا از یک سو و حوزه فعالیت های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در جهان گفت : این دو مجموعه می توانند در راستای اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و نشست های تخصصی اقدامات جدی را به عمل آوردند و آمادگی این که در این زمینه همکاری مشترک و منسجم عملیاتی گردد وجود دارد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه تصریح کرد: در شرایط امروز، مهمترین راهکار برای برون رفت از مشکلات و بحران های عرصه بین المللی، گفتگو و ایجاد شناخت بهتر و دقیق تر از اشتراکات فرهنگی میان ملت هاست و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تا کنون بیش از 100 گفتگوی دینی و فرهنگی را با کشورهای مختلف به انجام رسانیده است و امیدواریم برگزاری اولین دور گفتگوهای ایران و ژاپن در شهر ایسه هم بتواند زمینه شناخت هر چه بیشتر دو ملت بزرگ ایران و ژاپن را فراهم آورد و این گونه برنامه ها و نشست ها در زمینه های مختلف ادامه یابد.
وی به تاثیرگذاری شخصیت های مهم در روابط دو کشور در ایران و ژاپم هم اشاره کرد و تاکید نمود: ایران و ژاپن روابطی تاریخی و طولانی را تجربه می کنند که نقش اندیشمندان و فرهیختگان دو طرف در توسعه این روابط بسیار قابل توجه و مهم می باشد و باید تلاش کرد تا با ارتباطات بیشتر اهالی فکر و فرهنگ دو کشور بزرگ ایران و ژاپن، در زمینه شناخت هر چه بیتشر گام برداشت.
دکتر ابوذر ابراهیمی ترکمان به توسعه فعالیت های فرهنگی هم اشاره و اظهار امیدواری کرد با توجه به شناخت و اهمیتی که سفیر محترم ایران در ژاپن و اهتمامی که به موضوعات فرهنگی در روابط دو کشور وجود دارد روز به روز شاهد توسعه و تعمیق همکاری های فیمابین باشیم.
دکتر تاناکا هم ضمن خیر مقدم به جایگاه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اشاره و گفت: بسیار خرسند هستیم که با هدایت شما این مجموعه مهم به فعالیت های ارزشمند خود و تعمیق روابط اقدام می نماید و من همواره در خصوص فرهنگ و تمدن ایران سخن گفته ام و امیدواریم بتوانیم برنامه ریزی های لازم در خصوص اجرای برنامه های فرهنگی را عملیاتی نمائیم.
رئیس بنیاد صلح ساساکاوا همچنین به اهمیت گفتگوهای فرهنگی پرداخت و گفت: گفتگوهای فرهنگی از اهمیت ویژه و فوق العاده ای برخوردار است و باید زمینه های لازم را فراهم نمود.
در ادامه این دیدار رحمانی موحد سفیر ایران در ژاپن هم با اشاره به روابط بسیار خوب و تاریخی دو کشور گفت: بسیار خرسندیم که دکتر ابراهیمی به منظور پیگیری توسعه همکاری ها به ژاپن سفر کرده اند و شخصیت برجسته، فعال و متخصص در امور فرهنگی هستند و با توجه به عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی می توانند در این زمینه بسیار موثر باشند.
وی با تاکید بر این که بنیاد صلح ساساکاوا در زمینه توسعه همکاری های فرهنگی میان ایران و ژاپن بسیار موثر عمل نموده است نیز افزود: گفتگو پدید آورنده صلح و استمرار و تداوم آن باعث قوام صلح می گردد و به نظر می رسد همکاری های مشترک سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و بنیاد صلح ساساکاوا برای شکل دادن به اولین دور گفتگوهای فرهنگی ایران و ژاپن بسیار مهم و قابل توجه خواهد بود.
دکتر ابراهیمی ترکمان به منظور افتتاح و شرکت در اولین دور گفتگوی دینی ایران و ژاپن به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با نودمین سالگرد آغاز روابط رسمی دو کشور، به ژاپن سفر کرده است و علاوه بر این دیدار، با دکتر ساواکا هانیو رئیس کتابخانه ملی مجلس ژاپن، دکتر شی میزو رئیس دانشگاه کوگاکان دیدار و با تعدادی از ایران شناسان و اسلام شناسان در محل اقامتگاه سفارت کشورمان نیز شرکت نموده و با آنان در فضایی صمیمانه به گفتگو نشست .

کد خبر: 995756

وب گردی

وب گردی