فروش محصولات شرکت‌های دانش بنیان  از مرز هزار میلیارد گذشت

گردش مالی شرکت‌های دانش‌بنیان به مرز ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده و در اکوسیستم نوآوری بیش از ۳۰۰ هزار شغل جدید برای جوانان ایجاد شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در حال حاضر، تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان از ۴ هزار عدد گذشته و به ۶ هزار استارتاپ رسیده است که در این راستا ایجاد اکوسیستم مناسب فناوری در بستر توجه به جوانان کشور سبب بروز استعدادها شده است.

ایران از لحاظ نیروی انسانی بسیار غنی است و در حال حاضر جوانان کشور در شرکت‌های دانش‌بنیان به نحوی عمل کرده‌اند که گردش مالی شرکت‌های دانش‌بنیان به مرز ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده و در اکوسیستم نوآوری بیش از ۳۰۰ هزار شغل جدید برای جوانان ایجاد شده است.

در حوزه‌های تولید محصولات دارو، بیوتکنولوژی، تجهیزات پزشکی، نانو فناوری و سلول‌های بنیادی توانسته‌ایم موفقیت‌های خوبی کسب کنیم به طوریکه در نانوفناوری رتبه چهارم جهان را داریم و فروش محصول شرکت‌های فعال در این حوزه به بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در سال رسیده است.

اکنون از لحاظ علمی و از نظر شتابدهی و رشد مقالات در رتبه شانزدهم جهان قرار گرفته‌ایم و جوانان ایرانی در رشته علوم پایه و مهندسی سر آمد جهان هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 995769

وب گردی

وب گردی