دانشجویانی که درگیر پروژه‌های علمی هستند شادابی بیشتری دارند

گفته می شود دانشجویانی که درگیر پروژه‌های علمی هستند شادابی خاصی دارند و به اساتید انرژی می‌دهند، مسئولان دانشگاه باید زمینه این نوع کارها را برای‌ این افراد فراهم کنند تا احساس مفید بودن برای کشور داشته باشند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر دستاوردهای علمی و فناوری خود را به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به نمایش گذاشتند.

نکته جالب توجه در این نمایشگاه، کاربردی بودن فناوری‌ها بود که شاید گره کار علم و فناوری ما تاکنون بوده است.

تمام طرح‌های دانشگاه امیرکبیر می‌تواند کاربردی باشد و کاربردی هم هست .اما به این معنی نیست که در حال حاضر به تولید رسیده و مردم از آن استفاده می‌کنند.

در واقع تحقیقاتی را می‌توانیم بگوییم موفق است که در چرخه اقتصادی کشور وارد شود و برج فناوری ابن‌سینا چنین مأموریتی را برعهده دارد که طرح‌های موفق چه از داخل دانشگاه و چه از بیرون دانشگاه بتواند با کمک ما تجاری‌سازی شود.

همچنین تعداد این طرح‌ها زیاد است و شرکت‌ها و تیم‌هایی که در آنجا حضور دارند بین ۱۳۰ تا ۱۴۰ شرکت دانش‌بنیان، شرکت رشد و پیش‌رشد است که هر کدام چند سهم دارند و برخی از آنان شرکت‌های معتبری شده‌اند که از نظر اقتصادی نیز وضعیت خوبی دارند و هر کدام ممکن است تا ۲۰ طرح داشته باشند.

عوامل مختلفی وجود دارد که جوانان در کشور بمانند به خصوص جوانان با استعدادی که فارغ‌التحصیل می‌شوند برای ادامه تحصیل امکانات بهتری در خارج از کشور می‌بینند هرچند خروجی دکترای ما کمتر از خروجی دکترای کشورهای دیگر نیست اما در زمینه‌هایی ما تجهیزات لازم را نداریم. یکی اینکه باید به دانشگاه‌ها بیشتر رسیدگی شود دوم اینکه بتوانیم وضعیت اشتغال را بهتر کنیم، البته فارغ‌التحصیل دانشگاهی مانند دانشگاه امیرکبیر کمتر دغدغه اشتغال را دارد اما به هر وضعیت کلی کشور این گونه است که مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می‌تواند در مجموع دانشجویان را تشویق به ماندن کند.

گفته می شود دانشجویانی که درگیر پروژه هستند شادابی خاصی دارند و به اساتید هم انرژی می‌دهند، در مجموع مسئولان دانشگاه باید زمینه این نوع کارها را برای‌شان فراهم کنند تا این افراد احساس مفید بودن برای کشور داشته باشند.

شرایط فعلی هم شرایط خاصی است که مطمئناً بهتر می‌شود. در مقاطع مختلف این وضعیت را داشته‌‌ایم که شرایط اقتصادی کشور رکود کرده است اما امید به بهبود داریم و از جوانان هم می خواهیم به خصوص به بحث اشتغال امیدوار باشند.

مطمئناً وضعیت بهتر می‌شود ما باید از حالت نظری و تئوری خارج شده و به سمت تحقیقات کاربردی و فناورانه برویم و کارآفرین تربیت کنیم، کسی که کارآفرین است جزء شاداب‌ترین افرادی است که ما می‌شناسیم زیرا تولید محصول جدید شادابی به افراد می‌دهد و جو مثبتی در دانشگاه امیرکبیر وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 995772

وب گردی

وب گردی