آغاز ثبت نام کنکور سراسری ۹۸ از ۲۴ بهمن

ثبت‌نام در کنکور سال ۹۸ از ۲۴ بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا دوم اسفندماه ادامه دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، کنکور سراسری برای پذیرش دانشجو در رشته‌های با آزمون دانشگاه‌های دولتی، غیردولتی، غیرانتفاعی، پیام‌نور و آزاد اسلامی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۵ و ۶ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

کنکور ۹۸ دست‌خوش تغییراتی شده که داوطلبان این آزمون باید در جریان آن قرار گیرند، زیرا نظام آموزشی تغییر کرده و داوطلبان نظام آموزشی جدید در کنکور ۹۸ حضور دارند. به همین دلیل قرار است در کنکور ۹۸ دو سری سؤال طراحی شود. یک سری سؤال از کتاب‌ها و دروس نظام قدیم پیش دانشگاهی خواهد بود و یک سری سؤال هم از کتاب‌ها و دروس نظام جدید (۳، ۳، ۶) طراحی خواهد شد که هر دو گروه داوطلبان در آزمون به سؤالات مخصوص خود پاسخ می‌دهند.

به گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، این موضوع برای سال ۹۹ ادامه نمی‌یابد و در سال ۹۹ سؤالات بر اساس نظام جدید (۳، ۳، ۶) طراحی خواهد شد.

موضوع مهم بعدی در کنکور ۹۸، تأثیر معدل است؛ براساس مصوبه اولیه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، قرار شده بود که تأثیر معدل در کنکور به اندازه ۳۰ درصد قطعی باشد؛ یعنی آن‌هایی که درس‌خوان بودند، شرایط بهتری در کنکور داشته باشند و آن‌هایی که زیاد درس نخوانده‌اند، با وجود آزمون هم نتوانند رشته‌های پرمتقاضی را قبول شوند.

این مصوبه برخلاف آزمون‌های سال‌های ۹۵ تا ۹۷ بود. بعد از اعتراض زیاد به این مصوبه و ورود مجلس شورای اسلامی به آن، در نهایت این مصوبه تغییر کرد و تأثیر معدل مثبت و ۲۵ درصد شد. حال آن‌هایی که نمره بهتری در امتحانات نهایی سال سوم کسب کنند، موقعیت بهتری دارند و آنهایی که معدل کمتری داشته باشند، چیزی را از دست نمی‌دهند.

تحول دیگر در کنکور ۹۸، جداشدن رشته‌های با آزمون از رشته‌های بدون آزمون است. متقاضیان رشته‌های بدون آزمون دیگر نیازی نیست در کنکور سراسری شرکت کنند و می‌توانند رشته‌های بدون آزمون پذیرش مهرماه ۹۸ را انتخاب کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 995773

وب گردی

وب گردی