60 هزار دانشجو در واحدهای دانشگاه آزاد استان خراسان‌رضوی تحصیل می‌کنند

تعداد زیادی از داوطلبان کنکور برای شروع تحصیلات عالی وارد دانشگاه آزاد اسلامی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی است. این دانشگاه از زمان تاسیس تاکنون تعداد زیادی از دانشجویان را در رشته های مختلف جذب کرده است. آمارها نشان می‌دهد تنها در واحد‌های تهران دانشگاه آزاد اسلامی 205 هزار دانشجو، در واحد های زیر مجموعه استان تهران 143 هزار و 400 دانشجو، در واحد های زیر مجموعه استان اصفهان 90 هزار دانشجو و در واحد‌ها و مراکز خراسان رضوی نزدیک به 61 هزار دانشجو پذیرش کرده است.

دانشگاه آزاد اسلامی پس از انقلاب اسلامی بیشترین توسعه را در حوزه علوم انسانی داشته است.

واحد مشهد

دانشگاه آزاد اسلامی مشهد از نخستین واحدهای دانشگاهی است که در آذر ماه سال 1361 تاسیس و با 167 دانشجو در سه رشته در مهر ماه 1362 حرکت علمی خود را آغاز کرد.در حال حاضر آمار دانشجویان این واحد دانشگاهی بیش از 32 هزار نفر و تعداد فارغ التحصیلان 80 هزار و 50 نفر است.

به عبارتی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، بزرگ‌ترین دانشگاه شرق کشور است.

واحد بردسکن

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسکن در سال 1379 به همت هیات امنای دانشگاه تاسیس و با 17 دانشجو در رشته کاردانی آموزش ابتدایی حرکت علمی خود را آغاز کرد.

با اضافه شدن رشته های دیگر در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته تعداد دانشجویان این مرکز به 1170 نفر در سال جاری رسید.

واحد تایباد

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تایباد در سال 1378 دانشگاه تاسیس و با دو رشته آموزش ابتدائی و حسابداری مشغول‌به‌کار شد.

در حال حاضر این واحد دانشگاهی 700 دانشجو در 28 رشته تحصیلی پذیرش کرده است.

واحد تربت جام

دانشگاه آزاد اسلامی تربت جام یکی از واحدهای آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ایران در شهر تربت جام است. این واحد دانشگاهی درحال حاضر 1800 دانشجو دارد.

واحد تربت حیدریه

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه 2 هزار و 800 دانشجو دارد.

واحد سبزوار

دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار در یکم اسفندماه سال 1363 در دومین شهر بزرگ استان خراسان رضوی به‌عنوان نخستین دانشگاه در این شهر و دومین دانشگاه در سطح اُستان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی تأسیس شد.

در حال حاضر نزدیک به 5 هزار دانشجو در سه مجموعه‌ ساختمانی این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

واحد قوچان

دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان در روز دوم آبان سال 1368 تاسیس و فعالیت آموزشی خود را ازنیمسال دوم سال تحصیلی 1369-1368 با پذیرش حدود 130 نفر دانشجو در دو رشته کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی و آموزش ابتدایی، در ساختمان استیجاری با زیربنای حدود 700 مترمربع و با حداقل امکانات لازم کار خود را آغاز کرد.

این واحد دانشگاهی دارای 52 رشته تحصیلی در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری با حدود بیش از 4500 نفر دانشجو است.

واحد کاشمر

واحد کاشمر در 25 فروردین ماه سال 1369 فعالیت خود را با یک رشته‌ (آموزش و پرورش ابتدایی ) با جذب۴۴ دانشجو در ساختمانی آغاز کرد.

این واحد دانشگاهی در حال حاضر بیش از 2500 دانشجو در تمامی مقاطع پذیرش کرده است.

واحد گناباد

دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد در سال 1364تأسیس شد و تاکنون بیش از 9 هزار نفر دانش‌آموخته داشته است. این دانشگاه به ۳۲ آزمایشگاه و ۱۸ کارگاه مستقل در گروه‌های علوم پزشکی، علوم پایه، فنی و مهندسی و کشاورزی، و نیز کتابخانه‌ای با۴۲٬۰۰۰ جلد کتاب در قالب ۲۰٬۱۹۰ عنوان مجهز است و شش انجمن علمی برق، حسابداری، مددکاری اجتماعی، پرستاری، رباتیک و کشاورزی در آن فعال هستند.

این واحد دانشگاهی در حال حاضر 3 هزار نفر دانشجو دارد.

واحد نیشابور

دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور در اردیبهشت ماه سال 1364 در شهر نیشابور تاسیس شد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور دارای ۴ دانشکده علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه و علوم پزشکی، و عمران و معماری است.

این واحد دانشگاهی در حال حاضر 5 هزار و 700 دانشجو دارد.

مرکز خواف

دانشگاه آزاد اسلامی خواف در بهمن سال 1390 مجوز راه‌اندازی از سازمان مرکزی دریافت کرد و در فروردین سال 1391 با 66 دانشجو فعالیت خود را رسما آغاز کرد.

این مرکز دانشگاهی در حال حاضر حدود 900 دانشجو دارد.

مرکز درگز

دانشگاه آزاد اسلامی درگز در مهرماه 1382 با تعداد 82 دانشجو در دو رشته کاردانی کامپیوتر و کاردانی حسابداری حرکت علمی خود را آغاز کرد.

این مرکز دانشگاهی در حال حاضر 350 دانشجو در 13 رشته دارد.

مرکز سرخس

دانشگاه آزاد اسلامی مرکز سرخس سال 1387 تاسیس شده است و این واحد دانشگاهی در حال حاضر 400 دانشجو دارد.

مرکز جوین

مرکز دانشگاهی جوین سال 1386 تاسیس شده است و درحال حاضر 42 دانشجو دارد. این مرکز دانشگاهی در رشته‌های کاردانی کامپیوتر و مهندسی برق دانشجو پذیرش می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 995857

وب گردی

وب گردی