24 بهمن؛ آغاز ثبت نام کنکور سراسری 98

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت نام کنکور سراسری 98 از فردا (چهارشنبه 24 بهمن ماه) از طریق سایت سازمان سنجش آغاز می شود و روز پنجشنبه دوم اسفند ماه 97 پایان می پذیرد.

دکتر حسین توکلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص کنکور سراسری سال آینده اظهار داشت: ثبت نام کنکور سراسری سال 98 جهت پذیرش در رشته های با آزمون برای ورود به دوره های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه های غیر دولتی و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، ظرفیت مازاد دانشگاه ها و رشته های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی انجام می شود.

وی ادامه داد: ثبت نام کنکور سراسری 98 از فردا (چهارشنبه 24 بهمن ماه) از طریق سایت سازمان سنجش آغاز می شود و روز پنجشنبه دوم اسفند ماه 97 پایان می پذیرد. پذیرش در هر یک از رشته ها بر اساس نمره کنکور و سوابق تحصیلی مانند کنکور سال گذشته انجام می گیرد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: دفترچه راهنمای ثبت نام همزمان با آغاز ثبت نام روی سایت سازمان سنجش منتشر می شود. کلیه داوطلبان علاقمند به تحصیل از فردا (24 بهمن ماه) می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و مطالعه دقیق اطلاعیه ثبت نام و دفترچه راهنمای ثبت نام در صورت واجد شرایط بودن برای ثبت نام در این آزمون اقدام کنند.

توکلی خاطرنشان کرد: هر داوطلب می تواند در صورت تمایل علاوه بر شرکت در گروه‌های آزمایشی اصلی در یکی از دو گروه های آزمایشی هنر یا زبان یا هر دو گروه آزمایشی هنر و زبان شرکت کند.

وی افزود: هزینه ثبت نام در این آزمون به صورت اینترنتی و با کارت های شرکت عضو شبکه بانکی شتاب از داوطلب اخذ می شود. هزینه ثبت نام 275 هزار ریال (27 هزار و 500 تومان) است که پس از پرداخت شماره سریال اعتباری 12 رقمی به داوطلب داده می شود. در صورتی که داوطلب در گروه های آزمایشی دوم و یا سوم شرکت کند موظف است 275 هزار ریال دیگر به عنوان وجه ثبت نام در گروه آزمایشی دوم و 275 هزار ریال دیگر به عنوان وجه ثبت نام در گروه آزمایشی سوم پرداخت کند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه گفت: کارت شرکت در آزمون سراسری از روز 10 تیر 98 روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و داوطلبان ضرورت دارد از 10 تیر تا 12 تیر 98 با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به دریافت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند. برای داوطلبانی که متقاضی ثبت نام در یک، یا دو یا سه گروه آزمایشی هستند، دو یا سه کارت ورود به آزمون صادر می شود.

توکلی تأکید کرد: آزمون سراسری سال 98 روزهای پنجشنبه و جمعه 13 و 14 تیرماه در حوزه های امتحانی مربوط برگزار می شود. نتایج اولیه آزمون سراسری به صورت کارنامه و در دهه دوم مردادماه 98 روی سایت سازمان سنجش منتشر می شود. داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه مجاز به انتخاب رشته می شوند، می توانند در مهلت تعیین شده و با توجه به ظرفیت انتخاب رشته، رشته های خود را انتخاب کنند. نتیجه نهایی کنکور سراسری 98 نیز در نیمه دوم شهریورماه 98 اعلام می شود.

وی در پایان گفت: ثبت نام مجدد برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال 98 از روز 28 بهمن ماه آغاز می شود و داوطلبان می توانند نسبت به ثبت نام، تغییر رشته و همچنین ویرایش اطلاعات فردی اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 995985

وب گردی

وب گردی