عربستان به عدم همکاری در پرونده خاشقجی متهم شد

سخنگوی حزب عدالت و توسعه با اشاره به اهمیت روشن شدن ابعاد مختلف پرونده قتل روزنامه نگار سعودی اعلام کرد عربستان در این زمینه از ارائه هرگونه همکاری اجتناب می کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «عمر چلیک»، سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه پس از نشست شورای مرکزی آن در آنکارا خطاب به خبرنگاران گفت: به درخواست ما جهت همکاری درباره پرونده قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار مقتول سعودی پاسخ رضایت‌بخشی داده نشده است در حالی که ما انتظار داشتیم عربستان برای روشن شدن ابعاد تاریک این پرونده با ترکیه همکاری کند.

چلیک در ادامه اعلام کرد: اجازه ندادن مقامات سعودی به گزارشگر ویژه سازمان ملل و هیات همراه او برای ورود به کنسولگری عربستان در استانبول، شک و تردید درباره تلاش‌ها برای لاپوشانی در تحقیقات مربوط به قتل جمال خاشقجی و بستن این پرونده را بیشتر می‌کند.

سخنگوی حزب حاکم ترکیه افزود: مقامات عربستانی به طور مستقیم و غیرمستقیم حاضر به همکاری در این زمینه نیستند در حالی که تاکنون عامل صدور دستور این قتل مشخص نشده است و ریاض برای مخفی سازی این مساله تلاش می کند.

چلیک در پایان ضمن اشاره به وظیفه اخلاقی ترکیه در این پرونده اظهار داشت: تا پایان روند رسیدگی به این جنایت را ادامه می دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 996003

وب گردی

وب گردی