آمادگی شورای نگهبان برای بررسی لایحه بودجه ۹۸ همزمان با مجلس

سخنگوی شورای نگهبان از آمادگی این شورا برای بررسی همزمان لایحه بودجه ۹۸ جهت سرعت و بدون تأخیر در زمان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اینکه روند بررسی لایحه بودجه سال 98 در مجلس شورای اسلامی، روز 27 بهمن آغاز می‌شود، گفت: طبق قانون، تمامی مصوبات مجلس می‌بایست به‌تأیید شورای نگهبان برسد که بودجه‌های سالانه نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه لایحه بودجه 98 نیز می‌بایست مانند دیگر مصوبات مجلس به‌تأیید شورای نگهبان برسد، اظهار داشت: طبق قانون، شورای نگهبان پس از دریافت مصوبات مجلس درباره لایحه بودجه 98، برای بررسی و اعلام نظر پیرامون آن، 10 روز فرصت دارد که می‌تواند با استمهال از مجلس، 10 روز دیگر به این زمان اضافه کند.

قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: با توجه به اینکه زمان برای بررسی و ابلاغ لایحه بودجه 98 تا پایان سال محدود است و قانون بودجه می‌بایست از ابتدای سال آینده اجرا شود، بنابراین، این آمادگی در شورای نگهبان وجود دارد که مصوبات پیرامون لایحه بودجه 98 به‌طور روزانه به شورای نگهبان ارسال شود تا آنها را بررسی و اعلام نظر کنیم.

کدخدایی خاطرنشان کرد: بررسی همزمان لایحه بودجه 98 در مجلس و شورای نگهبان موجب می‌شود تا رسیدگی به این لایحه با سرعت بیشتر و بدون تأخیر در زمان انجام شود.

منبع : تسنیم

کد خبر: 996014

وب گردی

وب گردی