60 درصد جمعیت کشور دچار چاقی و اضافه وزن هستند+ نمودار

بررسی‌ها نشان می دهد حدود 60 درصد از جمعیت کشور دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «چاقی» یا «اضافه وزن» کلمات غریبی برای ایرانیان نیستند، احتمالا بارها در اخبار تلویزیون و رسانه‌ها شنیده‌اید که از شیوع چاقی در میان ایرانیان خبر می دهند، تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چاقی باعث بروز چه بیماری‌هایی می شود؟ تا به حال در اخبار خوانده اید که اضافه وزن تا چه اندازه ای در کشور رشد داشته است؟

همان طور که می‌دانید چاقی شکمی یکی از خطرناک‌ترین نوع چاقی‌هایی است که خطر ابتلا به بیماری هایی همچون دیابت، بیماری های قلبی و عروقی را در فرد تشدید می کند. شاخص چاقی های شکمی (دور کمر 90 سانتی متر و بیشتر) در سه شهر تهران، سمنان و قم از سایر شهرها بیشتر است. این شاخص در قم و سمنان به ترتیب 61.38 درصد و 61.94 درصد است، میزان این شاخص در تهران به 61.88 درصد می رسد.

شاخص چاقی های شکمی (دور کمر 90 سانتی متر و بیشتر) در 2 شهر ایرانشهر و جیرفت (با میزان کمتر از 23 درصد) از همه شهرها کمتر است، این در حالی است که این شاخص در شهر سمنان (با میزان 61.9 درصد) از همه شهرها بیشتر است.

تنها 3 درصد جمعیت کشور لاغر هستند

نمودار زیر میزان توده بدنی افراد را در کشور نشان می دهد، گفتنی است آخرین به‌روزرسانی این داده‌ها در تاریخ 20 دی ماه سال جاری بوده است:

بررسی‌ها نشان می‌دهد از لحاظ توده بدنی، 36.6 درصد جمعیت کشور در وضعیت طبیعی به سر می‌برند، 3 درصد آن‌ها لاغر هستند؛ همچنین 60.4 درصد جمعیت نیز دچار چاقی و اضافه وزن هستند، به گونه ای دیگر میتوان گفت میزان شیوع چاقی 23.8 درصد و میزان شیوع اضافه وزن در جمعیت 36.6 درصد است.

انتهای پیام/

کد خبر: 996027

وب گردی

وب گردی