چطور از قیمت دقیق داروها باخبر شویم ؟/ تخلفات را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهید

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: بیماران بهتر است برای اطلاع از قیمت نهایی دارو به سامانه اطلاعات دارویی سازمان غذا و دارو مراجعه کرده یا با استفاده از نرم افزار TTAC اطلاعات کافی در خصوص دارو و قیمت آن را کسب کنند.

به گزارش ایسکانیوز، کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو درخصوص نظارت بر قیمت های دارو در داروخانه توضیح داد: اگر داروخانه‌ای در قبال ارائه دارو وجهی بیشتر از قیمت مصوب از مراجعه‌کنندگان دریافت کند، تخلف محسوب شده و حتما با آنها برخورد می‌شود.

وی افزود: باید توجه داشت که قیمت ثبت شده بر روی بسته دارو ملاک نبوده و ممکن است قیمت ثبت شده توسط برخی شرکت‌های داروسازی دچار تغییر شده باشد و بیماران بهتر است برای اطلاع از قیمت نهایی دارو به سامانه اطلاعات دارویی سازمان غذا و دارو مراجعه کرده یا با استفاده از نرم افزار TTAC اطلاعات کافی در خصوص دارو و قیمت آن را کسب کنند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه نظارت مستمر بر فعالیت داروخانه‌ها انجام می‌شود گفت: شهروندان در صورت تخلف و مغایرت قیمت دارو با قیمت ثبت شده در سامانه اطلاعات دارویی سازمان غذا و دارو می‌توانند تخلفات را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 996030

وب گردی

وب گردی