اکوسیستم سنتی حوزه پسماند و بازیافت تحول می یابد

اکوسیستم سنتی حوزه پسماند و بازیافت با استفاده از ظرفیت های فناورانه متحول می شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، عبدالرضا مجدالدین مدیر کل دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار دردومین جلسه مشترک کارگروه اتاق بازرگانی ایران و معاونت علمی، اظهار کرد: با توجه به اعلام آمادگی اتاق بازرگانی جهت همکاری با معاونت علمی در شناسایی و تاسیس کانون در حوزه‌های دارای اولویت، حوزه پسماند و بازیافت را یکی از حوزه های مستعد در این زمینه دانست.

وی درادامه ضمن اشاره به تبیین اهداف و کارکردهای کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار گفت: نقش کلیدی کانون در شناسایی و حل نیازها و مسائل فناورانه صنعت از طریق بهرهگیری از ظرفیت‌های موجود در مراکز علمی، پژوهشی و فناوری، استارتاپها و شرکتهای دانش‌بنیان است .

مجدالدین تاسیس کانون در حوزه پسماند و بازیافت را در جهت تغییر اکوسیستم سنتی موجود و در مسیر راهبری و تسهیل‌کننده توسعه فناوری و نوآوری در تعامل با انجمن بسیار تاثیرگذار دانست و بر ضرورت آن تاکید کرد.

در ادامه این جلسه عامری مدیر سرمایه گذاری اتاق بازرگانی ایران با تایید اهداف و ماموریت کانون‌ها در توسعه فناوری در صنعت کشور، بکارگیری ظرفیت تشکل‌ها را در ایجاد و توسعه کانون‌ها، در جلوگیری از موازی کاری در این حوزه ضروری دانست.

صدرنژاد رئیس اتحادیه صنایع بازیافت ایران نیز با بیان اینکه در حوزه پسماند و بازیافت 10 میلیارد دلار در سال امکان ایجاد ارزش افزوده وجود داشته و بیش از 200 هزار نفر به طور مستقیم و 800 هزار نفر به طور غیر مستقیم اشتغال دارند گفت : برای توسعه در این حوزه باید روی نقاط ضعف زنجیره ارزش تمرکز شود و تاسیس کانون می‌تواند در شنیده شدن همه دیدگاه‌ها و نظرات و ایده‌های فناورانه موثر باشد.

به گفته وی انجمن می‌تواند صنایع بزرگ این حوزه را جهت عضویت در کانون معرفی کند.

در ادامه جلسه مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان به بیان مسائل و مشکلات خود در زمینه‌های استاندارد، قوانین و مالکیت فکری پرداختند.

در پایان جلسه نیز مقرر شد، تاسیس کانون پسماند و بازیافت با استفاده از ظرفیت انجمن و شرکت‌های دانش بنیان این حوزه مورد پیگیری طرفین قرار گیرد.

در این نشست مجدالدین مدیر کل دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار، عامری مدیر سرمایه گذاری اتاق بازرگانی ایران، رییس اتحادیه بازیافت ایران و تعدادی از مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه پسماند و بازیافت حضور داشتند.

دومین جلسه کارگروه مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اتاق بازرگانی ایران با موضوع بررسی زمینه ها و ظرفیت های تاسیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار در حوزه پسماند و بازیافت در محل معاونت علمی برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 996036

وب گردی

وب گردی