کتاب «غلبه بر بیش فعالی بدون دارو» منتشر شد

کتاب «غلبه بر بیش فعالی بدون دارو: کتاب راهنما برای والدین و معلمان» تالیف انجمن جوانان کودکان و روان¬شناسی طبیعی نیوآرک توسط عضو هیات علمی واحد شبستر ترجمه و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از شبستر کتاب «غلبه بر بیش فعالی بدون دارو: کتاب راهنما برای والدین و معلمان» تالیف انجمن جوانان کودکان و روان­شناسی طبیعی نیوآرک توسط دکتر پرویز کریمی ثانی و الهه کاظم­پور دیزجی ترجمه و از سوی انتشارات اوستا منتشر شد.

راهکارهای محتلفی برای کاهش علائم و درمان اختلال بیش فعالی وجود دارد و در این زمینه بعضی اوقات شاهد استفاده نادرست و بی­رویه خانواده ­ها از دارو برای کاهش علائم بیش فعالی هستیم که باعث می­شود کودک با عوارض مختلف دارو مواجه شود.

اگرچه برای کودکان دارای علائم شدید بیش فعالی استفاده از دارو پیشنهاد می­شود اما در اکثر موارد والدین باید ابتدا برای کودک وقت بگذارند و از سبک تربیتی مناسب که همراه با عشق و محبت کافی و انتظارات و محدودیت­های مناساسب باشد استفاده کنند.

کتاب حاضر در موضوع بیش فعالی تدوین شده و تمرکز اصلی کتاب بر کودکان مبتلا به بیش فعالی است و استفاده از روش­های غیر داروئی را برای درمان بیش فعالی در اولویت اصلی قرار می­دهد.

در این کتاب بر راه ­حل­های مختلف از جمله تغییر سبک تربیتی، سبز درمانی، استفاده از ورزش، هنر و موسیقی، مدیریت بازی­های کامپیوتری و مدیریت میزان تماشای تلویزیون تاکید شده است.

کتاب در 6 فصل تدوین شده است. فصل اول به کلیات موضوع بیش­فعالی و تعریف و علل آن می­پردازد. فصل دوم به تماشای تلویزیون و فیلم پرداخته و در فصل سوم داروهای بیش فعالی معرفی شده است.

فصل چهار و پنج به دیگر راه­حل­های بیش فعالی غیر از دارو معرفی شده­اند. فصل پنج به جمع­بندی و نتیجه­گیری مباحث مطرح شده اختصاص داده شده است.

کتاب «غلبه بر بیش فعالی بدون دارو: کتاب راهنما برای والدین و معلمان» توسط دکتر پرویز کریمی ثانی و الهه کاظم­پور دیزجی ترجمه و از سوی انتشارات اوستا تبریز در 1000 نسخه و 118 صفحه چاپ و با قیمت 25000 ریال روانه بازار گردید.

پرویز کریمی ثانی عضو هیات علمی تمام وقت و استادیار گروه روانشناسی و علوم تربیتی واحد شبستر، پیش از این چهار کتاب «ماوی با نگرانی و استرس­های زیاد: کتاب کار برای کاهش و مقابله با اضطراب ویژه کودکان 5 11 سال»؛ «رشد و تربیت کودک: از تولد تا سه سالگی»؛ «یک قدم به عقب بگذار و نفس عمیق بکش! درس­هایی برای آموزش مدیریت خشم به کودکان» «تمرین­ها و تکنیک­های کاهش علائم اختلل بیش فعالی: کمبود توجه ویژه کودکان پیش دبستانی» به چاپ رسانده است.

الهه کاظم پور فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته روانشناسی تربیتی واحد شبستر در تالیف کتاب همکاری کرده است.

کد خبر: 996048

وب گردی

وب گردی