امیدوارم با تحریم‌های «ترامپ» شاهد تغییر رفتار ایران باشیم

شاهزاده سرشناس آل‌سعود می‌گوید امیدوار است تحریم‌های دولت آمریکا علیه ایران به تغییر رفتار تهران منجر شود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ یک شاهزاده آل سعود در مصاحبه با شبکه خبری آمریکایی که سه شنبه صورت گرفت، ابراز امیدواری کرد تا تحریم‌های آمریکا موجب تغییر رفتار ایران شود.

«ترکی فیصل» رئیس کنونی شورای تحقیقات «ملک فیصل» و رئیس سابق سازمان اطلاعات سعودی در گفت ‌وگو با شبکه خبری «سی. ان. بی. سی» درباره ایران گفت: «من درباره ایران در گذشته توضیح داده‌ام و فکر می‌کنم این توصیف هنوز مناسب است. ایران ببر کاغذی با پنجه‌های فولادی است.»

وی در توضیح اظهار داشت: «پنجه‌های فولادی" شبه نظامیانی هستند که در سراسر خاورمیانه ایجاد شده‌اند؛ چه حزب الله (در لبنان) و یا حوثی‌ها (در یمن) و یا العباس (در سوریه) یا شبه نظامیان مختلف در عراق و سوریه که هدف اصلی آن‌ها نفوذ بیشتر ایران و تسلط آن در خاورمیانه است.»

الفیصل در ادامه در حالی که مدعی شد ایران با فقر، اعتراض و دولت «ناکارآمد» رو به رو است، افزود که نمی‌داند آیا تغییر رژیم در ایران صورت می‌گیرد یا خیر، اما امیدوار است تحریم‌های آمریکا رفتار ایران را تغییر دهد.

ترکی فیصل افزود: «فکر می‌کنم زود است که در این زمینه پیش بینی کرد ، اما آن‌ها (دولت ایران) به جای ارائه خدمات بهداشتی، غذا و موارد دیگر در حال مبدل کردن مردم خود به بینوایان هستند. امیدوارم با تحریم‌های "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا شاهد تغییر در رفتار ایران باشیم.»

وی در خاتمه درباره ساخت موشک‌های بالستیک از سوی کشورش گفت که نمی‌تواند نسبت به گزارش‌هایی که بر اساس آن عربستان سعودی موشک‌های بالستیک را در مکان‌های مخفی در بیابان می‌سازد، اظهار نظر کند.

فیصل گفت: «هیچ نظر رسمی در مورد آن‌ها ندارم، بنابراین نمی‌توانم بگویم که آیا موشک‌ها در حال ساخت هستند یا خیر.»

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 996083

وب گردی

وب گردی