بی عدالتی در برگزاری بخش مردمی جشنواره جام جم/ آیا نتایج پیش از رای دهی مردم مشخص است؟

در حالی که جشنواره جام جم در این دوره، طبق آرای مردمی برگزیدگان خود را خواهد شناخت، ابهامات جدی درباره مشارکت مردمی و عدالت بین آثار وجود دارد.

به گزارش ایسکانیوز جشنواره جام جم در پنجمین دوره از برگزاری خود، انتخاب بهترین ها را بر عهده مردم گذاشته و آنها با شرکت در نظرسنجی محبوب ترین سریال، بهترین بازیگر زن و مرد، بهترین تیتراژ و... را مشخص می کنند اما نحوه برگزاری این رویداد به شکلی سوال برانگیز شده است.
نکته اول عدم رعایت عدالت و اختصاص آنتن برای تبلیغ و یادآوری آثار تلویزیونی است که نامزد بخشهای مختلف هستند‌‌. برنامه خیابان جام جم تقسیم بندی درست و عادلانه ای برای اختصاص آنتن به سریالها نداشته و برخی آثار فرصت تبلیغ بسیار بیشتری داشته اند در حالی که از دیگران حتی برای حضور هم دعوت به عمل نیامده است.
اینگونه اکثر آرای مردمی به سمت آثاری که اخیرا پخش شده و نظرشان را جلب کرده معطوف می شود و جالب اینکه آنتن برنامه مخصوص جشنواره نیز اغلب به همین آثار اختصاص پیدا کرده است.
نکته دوم و مهم تر درباره نحوه شرکت مردم در نظرسنجی است.‌ با وجود نزدیک شدن جشنواره به پایان خود، همچنان فقط مشترکان خطوط همراه اول قادر به شرکت در نظرسنجی هستند و وارد کردن کد شرکت در جشنواره توسط مشترکان دیگر اپراتورها با خطا همراه است.
این موضوع از روز نخست گلایه بسیاری از مخاطبان رسانه ملی را نیز به همراه داشته اما سیما که بعید به نظر می رسد از رفع چنین مشکل ساده ای ناتوان باشد، نسبت به این موضوع بی تفاوت بوده است.
اینطور به نظر می رسد که دخیل کردن مردم در انتخاب آثار محبوبشان بیشتر نوعی شو و صرفا برای پر کردن بیلان کاری است و برگزیدگان این جشنواره پیش از رای دهی مردم انتخاب شده اند!

کد خبر: 996089

وب گردی

وب گردی