پروژه دسترسی به اینترنت پرسرعت در پردیس بومهن به بهره‎برداری رسید

مرحله نخست پروژه توسعه شبکه ثابت شرکت صبانت با تکنولوژی VDSL و FTTC در فاز هشت شهرستان پردیس با حضور رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به بهره‌برداری رسید. ​

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، حسین فلاح جوشقانی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مراسم افتتاح پروژه دسترسی به اینترنت پرسرعت در پردیس بومهن با اشاره به اینکه توسعه ارتباطات پرسرعت در مناطق کمتر توسعه یافته و دسترسی خانوارها به اینترنت پرسرعت ثابت یکی از اهداف برنامه ششم توسعه است، اظهار کرد: ارائه این سرویس با توجه به ماهیت دسترسی خانوارها باید بر بستر ارتباطات ثابت شکل بگیرد و این هدف با همت بخش خصوصی در قالب اپراتورهای دارنده پروانه FCP قابلیت تحقق دارد.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در مناطق نوسازی که امکانات کمی دارند با انگیزه دارندگان پروانه به سرویس‌دهی در حوزه ICT اتفاق افتاده و امیدوارم رضایت مردم، انگیزه بیشتری برای توسعه شبکه ارتباطات ثابت برای اپراتورها فراهم کند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه در حال حاضر سرویس اینترنت از حالت سرگرمی خارج و جزء نیازهای اساسی مردم شده است، تصریح کرد: جوانان می‌توانند با استفاده از ظرفیت بسترهایی که فراهم شده کسب و کارهای نو ایجاد کرده و به بازارهای مختلف دسترسی پیدا کنند.

وی تاکید کرد: رگولاتوری نیز با رویکرد تسهیلگری تلاش می‌کند در مسیر توسعه، موانع را از پیش پای اپراتورهای دارنده پروانه ارتباطات ثابت بردارد.

بر اساس این گزارش، با بهره‌برداری از فاز اول پروژه FTTC شرکت انتقال داده‌های نداگستر صبا، دسترسی ۲۸ هزار واحد مسکونی در پردیس بومهن به اینترنت پرسرعت و تلفن ثابت فراهم می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 996102

وب گردی

وب گردی